Overslaan en naar de inhoud gaan

3 vragen aan Reinier Steures

De strategy director van Natwerk probeert in Cannes voor de inhoud te gaan.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Door welk werk werd je weggeblazen en waarom?

related partner content for mobile comes here

Zelden heb ik echt goede sprekers gezien. Wel grote namen. Of hoge piefen die een bureaupresentatie houden. Niet echt wegblaasmateriaal. 

Wat wel echt grappig was, was toen Kanye West opperde om het hele internet te deleten en vervolgens samen met Spike Jonze alles te cureren omdat er te veel troep online stond… JA, Kanye, let’s do it. 

Enige uitzondering is het bureau Mother NY. Daar werd ik twee jaar achter elkaar heel blij van. Niet je bureau verkopen maar gewoon een goed, inspirerend en amuserend verhaal vertellen.

Welke zakelijke / professionele slag heb je daar geslagen?

Ik zat twee jaar geleden zelf in een panel (met mensen van o.a. Droga5) dat is toch best zakelijk?! Omdat ik mede-oprichter ben van RA*W, mocht ik praten over talent opleiden en begeleiden; nog steeds (letterlijk) een ondergeschoven kindje in de reclame. Daarnaast heb ik in de jaren dat ik met RA*W meeging de grootste reclamemensen gesproken in de masterclasses die we zelf organiseerden. Inspirerend, leerzaam en veel leuker dan de sessies in het Palais. 

Vorig jaar stopte ik trouwens de beslissende penalty tegen Spanje in de finale van het WK standvoetbal voor reclameteams waardoor we wereldkampioen werden. Dat is dan weer behoorlijk professioneel...

Waar gáát Cannes (niet) over?

Over werk?
Je moet echt je best doen om het over de inhoud te hebben. Er is zoveel feest, small talk en ander vermaak (vorig jaar zag ik jongens op het strand voetballen of hun leven er vanaf hing), dat je echt je best moet doen om inspiratie op te doen. Maar tussen alle borrels, baguettes en braggadocio door is er natuurlijk altijd wat te vinden. Natwerk is er daarom ook zeker weer bij dit jaar. Want zoals ;You just have to know where to look&;

Meer lezen over Cannes? Bekijk ons .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in