Overslaan en naar de inhoud gaan

Walmart geeft vrouwenbedrijven een stempel

Het is een nieuw label voor producten die de supermarkt on- en offline verkoopt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stempel &;Women Owned&; moet consumenten duidelijk maken dat het artikel door een ‘vrouwenbedrijf’ is bedacht of ontwikkeld.

related partner content for mobile comes here

Deze bedrijven kunnen het logo zelf op hun producten plaatsen (maar het hoeft niet).

Walmart vindt het nieuwe logo belangrijk omdat uit onderzoek blijkt dat vrouwen eerder geneigd zijn een product te kopen als het is gemaakt door een onderneming met een vrouw aan het roer. (Het bedrijf moet voor 51 procent van een vrouw zijn).

Producten met het Women Owned-logo verkopen beter, zo ontdekte de supermarktketen.

Walmart ontdekte ook dat deze producten van vrouwenbedrijven over het algemeen meer innovatief zijn en  met wat vrouwelijke klanten willen. 

Walmart in The Guardian:  ‘De meesten van onze klanten zijn vrouw is, en vrouwen zijn voor 80 procent verantwoordelijk zijn voor aankopen (wereldwijd), dus delen we onze passie voor deze vrouwenbedrijven.’

Bron:

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in