Overslaan en naar de inhoud gaan

De Pepsi Challenge is terug, maar nu voor de 'social' generatie

Beroemde marketingactie gaat na 40 jaar in reprise
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is een van de bekendste marketingacties en leidde 40 jaar geleden de grote Cola-oorlog in: de Pepsi Challenge. Het principe was uiterst eenvoudig. Zet iemand twee blikjes cola voor en laat die blind testen wat ze lekkerder is: Pepsi of de grote concurrent Coca-Cola. 

related partner content for mobile comes here

Pepsi haalt zijn oude marketingsucces weer van stal, maar nu voor de nieuwe ‘social’ generatie. Met een keur aan beroemdheden, onder wie Usher, Serena Williams en Usain Bolt, James Rodriquez.

Iedere maand zal een van deze Pepsi-ambassadeurs via sociale media een nieuwe uitdaging aankondigen, waarvan de meeste een mix zijn van sociale verantwoordelijkheid en populaire cultuur, technologie, sport, muziek of design.

Zo zal modeontwerper Nicola Formichetti later deze maand de eerste challenge presenteren vanuit Hong Kong. Doel is om arme gebieden over de wereld van licht te voorzien via Pepsi-flesssen gevuld met water en bleekmiddel om zonlicht te breken en te verspreiden.

Pepsi heeft verder nog geen details over de challenges naar buiten gebracht.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in