Vrije val advertentiebestedingen stopt in 2010
Het bureau onderzocht de bestedingen in 70 landen.
De bestedingen in de Verenigde Staten, Canada, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan en Groot Brittannië dalen in 2010 meer dan de bestedingen in de BRIC-landen (Brazilië, Rusland, India en China).
De Verenigde Staten maken dit jaar een daling mee van 4,3 procent, volgend jaar is dat 6,5 procent. Gemiddeld ligt de daling in de G7-landen op 6,4 procent in 2009, en op 5,5 procent in 2010.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe grootste daling is te zien in de automotive en financiële sector. Kranten hebben het zwaar, digitale media groeien ondanks de verminderde bestedingen. In 2007 bedroeg het percentage van de totale bestedingen 10 procent, in 2010 is dat 15 procent.
Bron: MarketingCharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid