Overslaan en naar de inhoud gaan

Topman Levi’s adviseert: was nooit je jeans!

Ceo jeansmerk geeft zelf het goede duurzame voorbeeld.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opmerkelijke uitspraak van Levi’s-topman Chip Bergh. Hij raadt consumenten aan om hun spijkerbroeken nooit meer te wassen. Beter voor het milieu, en beter voor de pasvorm.

related partner content for mobile comes here

Bergh deed zijn uitspraken tijdens de Fortune&;s Brainstorm Green-conferentie die in het teken staat van duurzaam ondernemen. Dat zijn uitspraak geen lippendienst aan het milieu is, bewees Bergh zelf: zijn eigen spijkerbroeken heeft hij al een jaar niet meer gewassen. ‘Ik heb er nog geen vreemde huidziekte aan overgehouden. It works.&;

In plaats van de wasmachine te gebruiken, adviseert Bergh vlekken weg te halen met een spons of tandenborstel. Hij stond zelfs even op om te laten zien hoe schoon zijn jeans nog zijn.

Bergh zei verder dat Levi’s probeert de ultieme &;slow fashion&; te voeren, in tegenstelling kledingreuzen als H & M en Primark die een mentaliteit van weggooien voeden. &;Wij zijn de ultieme duurzame kleding.&;

Zo heeft Levi’s een nieuwe lijn Wellthread, waarbij de jeans gemaakt worden met minder energie en water, en ze gemakkelijker zijn te recyclen.

In het verleden is het Amerikaanse jeansmerk al met milieuvriendelijke tips gekomen. Zo heeft het ervoor gepleit om spijkerbroeken eens per maand in te vriezen om vieze geurtjes te voorkomen. 

 

;s Mantra



 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in