Supermarktklanten geven iets meer uit


Dat meldt marktonderzoeksbureau GfK. Er was een lichte omzetstijging van 1,1 pct naar 2,29 miljard euro. De supermarktbranche werd lange tijd gekenmerkt door een sterke omzetgroei. De laatste maanden is deze wat afgezwakt. In 2009 zagen de supers de totale omzet nog met gemiddeld 3,5 pct stijgen.
De lichte omzetstijging in februari werd in tegenstelling tot de voorgaande maanden niet veroorzaakt doordat het aantal supermarktbezoeken toenam. De omzetgroei is geheel op het conto te schrijven van de hogere uitgaven per klant. Afgelopen maand bedroeg de gemiddelde waarde van de inhoud van een winkelmandje 22,06 euro. Precies een jaar eerder stond er gemiddeld een bedrag van 21,76 euro onder aan de kassabon.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSGfK bekeek ook de voetbalplaatjesactie die Albert Heijn in februari hield. Deze overtrof het succes van het jaar daarvoor. In vergelijking met 2009 trok Albert Heijn met de actie 47.000 extra gezinnen naar zijn winkels.
De komende periode verwacht het onderzoeksbureau een piek rond Pasen dat in de eerste week van april valt.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid