Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Routineboodschappen worden groot online’

Hoewel online boodschappen doen sterk groeit, maakt het nog maar een klein deel uit van het totaal. IRI ziet vooral groeikansen in de…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Recent maakte IRI Nederland, specialist in marktinformatie op het gebied van FMCG en retail, bekend dat het behalve de ‘gewone’ supermarktverkopen (omzet uit fysieke winkels) ook de ‘feitelijke’ online verkoopcijfers gaat monitoren. Sjanny van Beekveld, insights director bij , zegt in een reactie aan Marketing Online dat IRI op dit moment nog geen absolute data mag vrijgeven ‘en dus ook geen marktaandelen van spelers’. Nog niet iedere retailer is aangesloten. Van Beekveld verwacht in de loop van het tweede halfjaar de eerste concrete cijfers te kunnen melden. Van Beekveld: ‘Voorlopig is de info beperkt tot relatieve data binnen totaal online.’ (Over die relatieve cijfers, verderop in dit artikel.)

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in