Radio ideaal hulpje voor print en tv


De waarde en kracht van radio als reclamemedium wordt in onderzoek meestal afgezet tegen andere media. Hoe zit het met het synergetisch effect van radio? Om daar achter te komen, heeft een Amerikaans onderzoeksbureau vijf campagnes onderzocht waarvoor alle drie de media werden gebruikt. Het ging om campagnes voor een fastfoodketen, een automerk, een medicijn tegen allergieën, mobiele telefoons, en een credit card. Onderzoek wees uit dat zowel de koopbereidheid als de herinneringswaarde in belangrijke mate werd versterkt door de radiocommercials. De bijdrage die radio leverde, was relatief gezien opvallend hoog. Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat het effect van de reclame minder was als de adverteerder op een enkel paard wedde – print of tv – dan wanneer hij met ongeveer hetzelfde budget koos voor een combinatie met radio. Blijkbaar zorgt radio voor een multiplier effect. Het wordt dan ook tijd dat het medium eindelijk eens uit z’n schulp kruipt.
Bron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid