Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio ideaal hulpje voor print en tv

Bij het combineren van media treedt een synergie-effect op. Radio is daarvoor een prima hefboom.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De waarde en kracht van radio als reclamemedium wordt in onderzoek meestal afgezet tegen andere media. Hoe zit het met het synergetisch effect van radio? Om daar achter te komen, heeft een Amerikaans onderzoeksbureau vijf campagnes onderzocht waarvoor alle drie de media werden gebruikt. Het ging om campagnes voor een fastfoodketen, een automerk, een medicijn tegen allergieën, mobiele telefoons, en een credit card. Onderzoek wees uit dat zowel de koopbereidheid als de herinneringswaarde in belangrijke mate werd versterkt door de radiocommercials. De bijdrage die radio leverde, was relatief gezien opvallend hoog. Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat het effect van de reclame minder was als de adverteerder op een enkel paard wedde – print of tv – dan wanneer hij met ongeveer hetzelfde budget koos voor een combinatie met radio. Blijkbaar zorgt radio voor een multiplier effect. Het wordt dan ook tijd dat het medium eindelijk eens uit z’n schulp kruipt.

related partner content for mobile comes here

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in