Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank Nederland blijft de grootste sponsor

De Rabobank was ook in 2003 de grootste sponsor van Nederland. Dat blijkt uit de jaarlijks door het vakblad Sponsor Magazine samengestelde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het grootste aandeel daarin heeft het onlangs tot eind 2008 verlengde Rabobank Wielerplan met 10 miljoen euro. Ongeveer 18 miljoen euro is afkomstig van de verschillende zelfstandige lokale Rabobank-vestigingen.

related partner content for mobile comes here

In de top5 zijn verder weinig verschuivingen vergeleken met de lijst van vorig jaar. Op de tweede plaats staat opnieuw Unilever met een bedrag van 15 miljoen euro en op de derde plaats Philips met 11,5 miljoen euro. Nike (11 miljoen) en ABN AMRO (10,5 miljoen) completeren de bovenste vijf.

Nieuwkomers in de lijst zijn KLM door zijn terugkeer in de golfsport met het KLM Open. (2,5 miljoen), Sponsor Loterij, met zijn schaatsploeg (2,5 miljoen) en Trust, als gevolg van de sponsoring van Minardi (2,9 miljoen).

Vergeleken met vorig jaar zijn onder andere SpaarSelect (gestopt met schaatsen) en de Gasunie (Floriade/Ilja Repin) uit de lijst verdwenen.

Als grootste deal in 2003 wordt de verlenging van het sponsorcontract tussen Ajax en Adidas genoemd met een waarde van 4 miljoen euro.

Gezamenlijk sponsorde de top 25 in 2003 183,7 miljoen euro. Dat is ongeveer 20 procent van het totaal van 850 miljoen euro aan sponsorbestedingen in Nederland en bijna 10 procent meer dan de 168,9 miljoen van vorig jaar. Traditioneel zijn het vooral de banken en verzekeraars die de lijst bevolken. Ze hebben acht posities in de top25.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in