Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G decentraliseert zijn online marketing

Procter & Gamble lijkt een nieuwe richting te hebben ingeslagen voor zijn interactieve-marketinginspanningen. De online marketing wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

P&G decentraliseert zijn interactieve marketing en laat merken nu hun eigen online strategieën ontwikkelen en zelf hun interactieve-mediaruimte-inkoop regelen. Dit wordt bevestigd door enkele wijzigingen in de (marketing)rapportagelijnen bij P&G’s targeted-marketing-unit SmartWorks en uit het feit dat de preferred supplier op het gebied van inkoop van mediaruimte is gedropt. Een P&G-woordvoerder heeft gezegd dat de inkoop van interactieve media wordt gedecentraliseerd om de P&G-merken in staat te stellen ‘effectiever te zijn in de creatie van holistische mediaplannen’. P&G is Amerika’s een na grootste adverteerder, maar is met name offline actief en hoort niet bij de tien grootste online adverteerders. P&G spendeerde in 2001 voor slechts $ 10,9 mln. aan online reclame – en dat was dan 5% meer dan in het jaar ervoor.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: advertising age
<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in