P&G decentraliseert zijn online marketing


P&G decentraliseert zijn interactieve marketing en laat merken nu hun eigen online strategieën ontwikkelen en zelf hun interactieve-mediaruimte-inkoop regelen. Dit wordt bevestigd door enkele wijzigingen in de (marketing)rapportagelijnen bij P&G’s targeted-marketing-unit SmartWorks en uit het feit dat de preferred supplier op het gebied van inkoop van mediaruimte is gedropt. Een P&G-woordvoerder heeft gezegd dat de inkoop van interactieve media wordt gedecentraliseerd om de P&G-merken in staat te stellen ‘effectiever te zijn in de creatie van holistische mediaplannen’. P&G is Amerika’s een na grootste adverteerder, maar is met name offline actief en hoort niet bij de tien grootste online adverteerders. P&G spendeerde in 2001 voor slechts $ 10,9 mln. aan online reclame – en dat was dan 5% meer dan in het jaar ervoor.
<#FONT SIZE=1>Bron: advertising age
<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid