Overslaan en naar de inhoud gaan

Online consument shopt veel vaker over de grens

Nederlanders besteden voor ruim een half mijard euro bij buitenlandse webwinkels.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

 

related partner content for mobile comes here

De grensoverschrijdende bestedingen laten hiermee een groei zien van 31% ten opzichte van 2014. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland. Dit onderzoek wordt door GfK uitgevoerd, in opdracht van Thuiswinkel.org, en mogelijk gemaakt door PostNL.

Bijna een kwart van de Nederlanders deed in 2015 een of meerdere aankopen bij anderstalige webwinkels. Dit zijn vooral mannen in de leeftijd tot 49 jaar en hoogopgeleiden.

Deze 3,2 miljoen cross-border kopers gaven in totaal €513 miljoen uit. Hiermee is het cross-border verkeer verantwoordelijk voor 3% van de totale online bestedingen in 2015. Bijna een kwart van deze uitgaven werd besteed op Chinese websites. Duitsland (16%) en Groot-Brittanië (15%) volgen op de tweede en derde plaats.

Europese en Amerikaanse webshops scoren op productkwaliteit en presentatie, Aziatische op prijs en assortiment.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in