Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne Amnesty International

Amnesty International start op 18 oktober met een internationale campagne tegen martelen. Bij de campagne zal de nadruk liggen op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de campagne staan drie thema’s centraal: straffeloosheid, preventie en discriminatie als oorzaak van martelen. Amnesty richt zich vooral op martelingen in Kenia, Zuid-Afrika, Egypte, Democratische Republiek Congo, Israel, India, China, Mexico, Peru, Brazilië, Turkije en de Russische Federatie.

related partner content for mobile comes here

Deelnemers aan de actie krijgen tweewekelijks een e-mailbericht met daarin kort uitgelegd welke persoon waar wordt gemarteld. Door dat bericht reply te sturen, wordt het naar de regering van het desbetreffende land gestuurd. ‘Het is de bedoeling dat er binnen 48 uur een stroom van brieven en reacties op gang komt naar de regering’, vertelt persvoorlichter Ruud Bosgraaf. Behalve via e-mail is het ook mogelijk om deel te nemen aan het bliksemnetwerk via fax of de post. Ook rapporten worden ingezet als middel.

Er komen verschillende thematische rapporten over martelen: martelen en kinderen, martelen en vrouwen en een aantal landenrapporten. Bij aanvang van de campagne verschijnen er ook nog een aantal adverten-ties in onder andere Trouw, NRC, de Volkskrant, Metro en het Algemeen Dagblad. ‘Wij hebben besloten om deze campagne low budget aan te pakken’, weet Bosgraaf. ‘We geven het meeste geld uit aan de doelstel-ling: de rapporten en de bliksemacties. Advertentiegelden verwerven we via sponsoring.’ De campagne tegen martelen is een internationale campagne. ‘Iedere Amnesty afdeling bepaalt zelf hoeveel geld ze uitgeven aan de actie.’De Nederlandse afdeling van Amnesty International telt 215.044 leden. Deze afdeling gaf het afgelopen jaar 5,11 miljoen gulden uit aan acties en actienetwerken, aan voorlichting werd 5,19 miljoen gulden uitgegeven.

De campagne loopt tot oktober volgend jaar, dan wordt bekeken of deze nog wordt verlengt tot december. (16-10-2000)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in