Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander collectief aan het lezen

De Stichting Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek (CPNB) lanceert in samenwerking met de Vereniging van Openbare Bibliotheken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor de campagne met als titel ‘Nederland Leest’ wordt heel Nederland komend najaar opgeroepen om hetzelfde boek te lezen en er na het lezen gezamenlijk over na te kaarten. Gekozen is voor de roman ‘Dubbelspel’ (1973) van de Antilliaan Frans Martinus Arion. In het kader van de campagne wordt aan bibliotheken gevraagd een paperback-uitgave van het boek gratis aan de leden te verstrekken en het is tevens de bedoeling dat boekhandels een goedkope hardcover te koop aanbieden.
De campagne met als naam ‘Nederland Leest’ is gemodelleerd naar Amerikaans voorbeeld. In 2001 werd in Chicago voor het eerst een collectieve leescampagne gehouden (One Book, One City) met ‘To kill a Mockingbird’ van Harper Lee. De stad is nog steeds ieder jaar even één grote leesclub. In heel Noord-Amerika zijn ook dergelijke initiatieven van de grond gekomen en ook in Groot-Brittannië zijn houden twee steden een dergelijke actie. Nederland is volgens de initiatiefnemers het eerste land dat een nationale actie onderneemt, indien mogelijk ook met de Nederlandse Antillen en Aruba.

related partner content for mobile comes here

Philip Freriks van het Journaal is uitgekozen als ambassadeur van Nederland Leest. De actie begint op 20 oktober en eindigt op 17 november met een feestavond in alle deelnemende bibliotheken. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in