Overslaan en naar de inhoud gaan

Nationaal Comité Bonen komt met de ‘Blije Boon’

Doel: de boon dicht bij de consument brengen en de consumptie verdubbelen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De FAO (Food & Agricultural Organization) van de Verenigde Naties heeft deze week officieel het ‘Internationale Jaar van de Boon’ ingeluid. Dit vormt de start van een jaar vol wereldwijde initiatieven voor de erkenning van al het goede van de boon als voedingsmiddel.

related partner content for mobile comes here

PR- en communicatiebureau MVPR

In 2016 zullen in 32 landen Nationale Bonen Comités bonen op de kaart zetten. Met de Blije Boon Campagne hoopt het Comité Nederland in de komende jaren de bonenconsumptie in Nederland te verdubbelen. PR- en communicatiebureau MVPR uit Amsterdam tekende voor de campagne.

Peulvruchten

In Nederland eten we maar mondjesmaat peulvruchten. De helft van de bevolking eet nauwelijks of geen bonen. Niet meer dan 10 procent van de bevolking eet ten minste 8 gram peulvruchten per dag (bron: Gezondheidsraad).

Bruine Bonen Bende

De Nederlandse consument is nog onvoldoende bekend met de goede eigenschappen van bonen en de culinaire mogelijkheden ervan. Reden voor het Nationaal Comité Bonen – een samenwerking tussen de Bruine Bonen Bende, bonenfabrikanten, gezondheidsinfluentials en retail – om een intensieve campagne te starten vanaf januari 2016 waarin de boon een podium krijgt. Onder de naam ‘Blije Boon’ vinden in heel 2016 en daarna activiteiten plaats waarbij informatie én inspiratie voor de dagelijkse maaltijd centraal staan.

De boon omarmen

Inmiddels heeft een flink aantal partijen, waaronder Natuur & Milieu, Voedingscentrum, Albert Heijn, Albron, Professor Daan Kromhout en chef-koks Luc Kusters (Dutch Cuisine), Mathijs Vrieze en Tjitze van der Dam, de boon omarmd.

Implementatie

Met de Blije Boon wil het Comité de boon dicht bij de consument brengen, op een aantrekkelijke en positieve manier. Gezonde richtlijnen is één, de implementatie in het dagelijkse menu is een tweede. Met boneninspiratie op de winkelvloer, recepten op bekende blogs, een Blije Boon Foodtruck in het land en bonen op de kaart in diverse restaurants is gekozen voor een combinatie van confrontatie, informatie én inspiratie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in