Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken delen opvallend weinig nieuwe volgers op Twitter

Slechts één procent van de 'verse' Twitter-gebruikers volgt vier of meer bedrijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse onderzoeksbureau analyseerde 100.000 nieuwe Twitter-gebruikers in relatie tot de tien meest gevolgde merken op Twitter. Uit het onderzoek bleek onder andere dat Starbucks en H&M zestien procent van de nieuwe volgers delen. &;Verrassend, maar wel te verklaren.&;, aldus Kevin Shively, senior strategist bij Simply Measured.

related partner content for mobile comes here

De leeftijd van de doelgroep speelt een belangrijke rol bij de overlap van nieuwe volgers. Shively: &;40 procent van de Starbucks-klanten is tussen de 18 en 24 jaar, terwijl diezelfde leeftijdsgroep voor 30 procent verantwoordelijk is voor de traffic op de H&M-site.&;

Daarnaast bleek uit het onderzoek dat het voor bedrijven belangrijk is om in de lijst &;suggesties&; voor te komen wanneer iemand zich aanmeldt op Twitter. De invloed die professionals op nieuwe twitteraars hebben blijkt echter beperkt, aangezien één procent van de nieuwe twitteraars vier of meer bedrijven volgt en veertien procent slechts meer dan één bedrijfsaccount volgt.

Bekijk hieronder de overlap van de tien meest gevolgde merken op Twitter:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in