Merken delen opvallend weinig nieuwe volgers op Twitter
Het Amerikaanse onderzoeksbureau Simply Measured analyseerde 100.000 nieuwe Twitter-gebruikers in relatie tot de tien meest gevolgde merken op Twitter. Uit het onderzoek bleek onder andere dat Starbucks en H&M zestien procent van de nieuwe volgers delen. 'Verrassend, maar wel te verklaren.', aldus Kevin Shively, senior strategist bij Simply Measured.
De leeftijd van de doelgroep speelt een belangrijke rol bij de overlap van nieuwe volgers. Shively: '40 procent van de Starbucks-klanten is tussen de 18 en 24 jaar, terwijl diezelfde leeftijdsgroep voor 30 procent verantwoordelijk is voor de traffic op de H&M-site.'
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Daarnaast bleek uit het onderzoek dat het voor bedrijven belangrijk is om in de lijst 'suggesties' voor te komen wanneer iemand zich aanmeldt op Twitter. De invloed die professionals op nieuwe twitteraars hebben blijkt echter beperkt, aangezien één procent van de nieuwe twitteraars vier of meer bedrijven volgt en veertien procent slechts meer dan één bedrijfsaccount volgt.
Bekijk hieronder de overlap van de tien meest gevolgde merken op Twitter:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid