Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald's komt met opbeurende content & conversaties in de sfeer van lovin'

Vorige week maakte de fastfoodketen zijn nieuwe branding voor de Verenigde Staten bekend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De tagline ‘I’m lovin&; it’ blijft en wordt zelfs nieuw leven ingeblazen, met een platform waarop meer wordt gefocust op ‘loving’. De boodschap wordt positiever, met ‘meer opbeurende content en conversaties in de sfeer van "loving".’

related partner content for mobile comes here

In de nieuwe campagne zijn zogenaamde ‘arch enemies’ te zien: karakters die al heel lang elkaars vijanden zijn (zoals de smurfen en Gargamel, Batman en de Joker, footballfans van rivaliserende clubs), maar die vriendjes worden. In de commercial kiezen ze voor liefde zodat de commercial eindigt met &;I’m lovin&;it&;.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

McDonald&;s: ‘Deze nieuwe focus zal alles wat wij doen inspireren, van advertising en marketing tot en met hoe we interacteren met klanten in restaurants en op sociale media.’

Daarnaast zullen in de commercials klassieke producten als de Big Mac fungeren.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De cmo voor de Amerikaanse markt, Deborah Wahl, geeft tevens aan dat het motto van ‘billions served’ zal veranderen in ‘billions heard’. Dat zal te zien zijn op diverse socialemediaplatformen waar McDonald&;s naar eigen zeggen actief naar de klanten zal luisteren en alle communicatielijnen open zal houden, zoals eerder al bleek in de ‘Our food. Your questions’-campagne.

Een onderdeel van de focus op klanten is een platform waarop mensen hun eigen smaak kunnen creëren. Het is de bedoeling dat dit het komende jaar op zo&;n 2.000 locaties in de VS wordt uitgerold.

In 2015 zal ook de bedrijfskleding van de medewerkers worden aangepast, net als de verpakking van de producten en de borden in het restaurant.

Het gaat de laatste tijd wat minder met de fastfoodketen in de Verenigde Staten. Dit heeft te maken met de groeiende concurrentie van andere ketens en het blijkt dat millennials minder happig zijn op McDonald&;s.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in