Overslaan en naar de inhoud gaan

Covington (VS): een klein stadje met ballen

Deze maand presenteerde het kleine stadje Covington haar nieuwe huisstijl, ontworpen door Landor.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Nederland zijn huisstijlen van gemeenten vaak een beetje saai. Ze zijn formeel, serieus, zakelijk. Logo’s van gemeenten zijn ook niet altijd even creatief of onderscheidend. De logo’s waarin water en land gesymboliseerd worden door blauwe en groene lijnen of vlakken zijn niet te tellen.

related partner content for mobile comes here

Uitzonderingen
Er zijn natuurlijk uitzonderingen op de regel, maar die zijn lastig te vinden. Een mooi voorbeeld vind ik zelf nog steeds het logo van voor Lelystad. Maar dat wordt al niet meer gebruikt. Het is vervangen door zo’n formeler, serieuzer en zakelijker exemplaar.


City of Covington
Nee, neem dan het kleine plaatsje in de Verenigde Staten. Dat heeft het beroemde bureau in de arm genomen om een nieuwe visuele identiteit te ontwikkelen. Alleen dat getuigt al van ballen. Het resultaat is een vrolijke eenvoudige huisstijl gebaseerd op de letter C van Covington.

;s New Branding Video

Online is vanalles te vinden over de stijl en de gedachte daarachter. Covington wil bekend staan om haar diversiteit, creativiteit, duurzaamheid en investeringsklimaat. Het is opvallend dat alle teksten over de stijl vervolgens nogal formeel en ‘volgens het boekje’ zijn. Dat heeft het allemaal niet nodig. De stijl spreekt voor zichzelf. Letterlijk. Het is een stijl die communiceert. Je zou je auto er expres verkeerd voor parkeren. Je beloning is een vrolijke terechtwijzing. Nou ja, en een boete natuurlijk. 

Introductie en draagvlak
De nieuwe huisstijl is deze maand gepresenteerd. Een jaar later dan gepland. Net als in Nederland is het belangrijk om de handen op elkaar te krijgen voor een dergelijk project. Daar heeft de gemeente zich wat misrekent. Draagvlak creëren duurde langer dan men verwachtte. Ik vind het bijzonder dat dat met deze stijl wél gelukt is. Zeker als je ziet wat men in de VS gewend is als het gaat om visuele identiteiten van gemeenten…

#039;s" class="media-element file-wysiwyg" title="Covington logo&

;s" typeof="Image" src="//default/sites/default/files/styles/inline-photo/public/covington.jpg?itok=zRR_8Dh1" width="646" height="173" />

;s" typeof="Image" src="//default/sites/default/files/styles/inline-photo/public/covington.jpg?itok=zRR_8Dh1" width="646" height="173" />

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in