'Libresse, wat dacht je van buikpijn?'


Maandverbandmerk Libresse haalt de Britse campagne ‘Blood’ naar Nederland. In de video (dit jaar bekroond met goud in de categorie Film in Cannes) zie je sportende vrouwen (en ook een soort Jeanne d’Arc te paard, met zwaard) die bloeden. Hiermee wil Libresse ‘een van de laatste taboes in de sportwereld bespreekbaar maken: sporten tijdens je menstruatie’.
No blood should hold us back
Opvallend
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOnderzoeksbureau MeMo² liet de campagne zien aan 109 Nederlanders. Zij vinden de video opvallend (66%) en onderscheidend (49%), maar de commercial past niet bij Libresse (78%). ‘Dit soort heftige beelden horen niet bij maandverband’, vindt een respondent.
Buikpijn
Libresse wil vrouwen motiveren om gewoon te gaan sporten, bloed hoeft ze niet tegen te houden. ‘Maar wat dacht je van de buikpijn?’ zegt een van de vrouwelijke kijkers. Slechts 12% leerde iets nieuws van de commercial. Een kwart van de Nederlanders vindt de commercial geloofwaardig.
Over het onderzoek
De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de Gouden Standaard van de MOA). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid