Overslaan en naar de inhoud gaan

'Libresse, wat dacht je van buikpijn?'

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Maandverbandmerk Libresse haalt de Britse campagne ‘Blood’ . In de video (dit jaar bekroond met goud in de categorie Film in Cannes) zie je sportende vrouwen (en ook een soort Jeanne d’Arc te paard, met zwaard) die bloeden. Hiermee wil Libresse ‘een van de laatste taboes in de sportwereld bespreekbaar maken: sporten tijdens je menstruatie’.

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Opvallend

Onderzoeksbureau MeMo² liet de campagne zien aan 109 Nederlanders. Zij vinden de video opvallend (66%) en onderscheidend (49%), maar de commercial past niet bij Libresse (78%). ‘Dit soort heftige beelden horen niet bij maandverband’, vindt een respondent.

Buikpijn

Libresse wil vrouwen motiveren om gewoon te gaan sporten, bloed hoeft ze niet tegen te houden. ‘Maar wat dacht je van de buikpijn?’ zegt een van de vrouwelijke kijkers. Slechts 12% leerde iets nieuws van de commercial. Een kwart van de Nederlanders vindt de commercial geloofwaardig.

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in