Overslaan en naar de inhoud gaan

Lager gemiddeld marktaandeel publieke omroep

Het gemiddelde marktaandeel van de publieke omroep daalde in 2001 iets in vergelijking met het jaar ervoor. In 2001 kwamen de zenders uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Alleen het aandeel van Nederland 1 steeg: plus een half procent naar 13,4. Nederland 2 zag het aandeel iets afnemen (- 0,8 procent) en kwam uit op een gemiddelde van 16,6. Het aandeel van Nederland 3 daalde met 0,7 naar 8,5. Dat heeft de dienst kijk- en luisteronderzoek van de NOS woensdag becijferd. Het gemiddeld marktaandeel van RTL4 kwam in 2001 uit op 16,2 procent. RTL5 behaalde 4,5 procent, Yorin (gedeeltelijk nog Veronica) 6,6 procent. SBS6 kwam uit op 10,8, Net5 op 4,7 en V8 (gedeeltelijk nog Fox) op 3,1. Het gemiddelde aandeel van alle commerciële omroepen samen, is daarmee 39,9. Best bekeken programma in 2001 was de toespraak van Beatrix & Kok met 3,9 miljoen kijkers, gevolgd door het gesprek met Willem-Alexander en Máxima dat 3,8 miljoen kijkers haalde. Het Journaal van 20.00 uur op 23 september trok evenveel kijkers. Verder waren 50 jaar TV (drama), 50 jaar TV (amusement) en Portugal-Nederland populair met 3,6 miljoen kijkers. Er staat slechts één programma van de commerciële omroep in de toptien van 2001: Domino Day van SBS6 haalde een achtste plaats. Zo'n 3,2 miljoen mensen waren geïnteresseerd in vallende steentjes.

related partner content for mobile comes here

Op Oudejaarsavond keken 2.015.000 mensen naar de conference van Freek de Jonge. De cabaretier werd gewaardeerd met het cijfer 7,5. Naar de tv-uitzending die de komst van de euro inluidde, de Nacht van de euro, keken 1.380.000 mensen. De kijkers waardeerden het programma met een 7,2.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in