Overslaan en naar de inhoud gaan

Klacht bij RCC over reclamespot Pearle

De reclame van Pearle waarin een moeder naar haar zoon zoekt, is grievend voor ouders die het contact met hun kinderen hebben verloren. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau hoopt daarmee de spot zo snel mogelijk van de buis te krijgen. Ze noemt de reclame 'uiterst kwetsend voor al die mensen die in zo'n verdrietige situatie zitten'. ‘Zij worden als domme ganzen neergezet.'

related partner content for mobile comes here

Bij Pearle stelt een woordvoerster dat de spot slechts beoogt om 'met een knipoog' een probleem aan de orde te stellen waarvoor de opticien de oplossing biedt. ‘Het is niet kwetsend bedoeld. De zoon in het spotje is ook niet écht weg. De tv-kijker ziet hem in iedere scène’, zegt ze tegen de GPD.
Bij de Reclame Code Commissie zijn meer klachten over de spot binnengekomen. De commissie doet op 19 september uitspraak.
Zie ook .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in