Overslaan en naar de inhoud gaan

Kersverse private bank InsingerGilissen presenteert zich met een kleurrijke campagne

Het fusiebedrijf van Insinger de Beaufort en Theodoor Gilissen Bankiers wil geloofwaardig, onderscheidend en modern zijn.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

InsingerGilissen is een fusiebedrijf van Insinger de Beaufort en Theodoor Gilissen Bankiers, twee private banks die op 1 oktober officieel zijn samengegaan. Het nieuwe bedrijf presenteert zich met een campagne gemaakt door het Amsterdamse bureau WE ARE Pi.

related partner content for mobile comes here

De campagne is sinds donderdagavond te zien op tv, in print en te horen op de radio. InsingerGilissen wil nieuwsgierigheid wekken en tegelijkertijd geloofwaardig blijven voor het huidige klantenbestand. De ambitie is om de nieuwe bank te presenteren als ‘onderscheidend en modern’.

Kunstzinnige verbeelding


Het beeld is geïnspireerd op gelaagde schildertechniek. Het moet uitbeelden dat “elke stap, beslissing en droom met de juiste begeleiding kan leiden tot groei”. Verschillende kleuren verf staan symbool voor financiële- en levensveranderende beslissingen. Ze worden over elkaar heen gegoten en worden uiteindelijk één groot kunstwerk.

Het beeld is geïnspireerd op gelaagde schildertechniek. Het moet uitbeelden dat “elke stap, beslissing en droom met de juiste begeleiding kan leiden tot groei”. Verschillende kleuren verf staan symbool voor financiële- en levensveranderende beslissingen. Ze worden over elkaar heen gegoten en worden uiteindelijk één groot kunstwerk.

Kleuren en emotie


Huib Vermeulen van InsingerGillissen vertelt dat de bank zich wil onderscheiden als 'pure play private bank'. Vermeulen: 'Dit betekent dat we niet alleen vermogensbeheer en beleggingsadvies aanbieden, maar ook wealth management zoals financiële planning en filantropie. Daar hoort een persoonlijke benadering bij. In de lanceringscampagne speelt emotie daarom een cruciale rol. De artistieke uitingen fungeren als metafoor voor de kleurrijke levens van clienten. De emotie die daarbij komt kijken achten we belangrijker dat het opsommen van onze producten.'

Huib Vermeulen van InsingerGillissen vertelt dat de bank zich wil onderscheiden als 'pure play private bank'. Vermeulen: 'Dit betekent dat we niet alleen vermogensbeheer en beleggingsadvies aanbieden, maar ook wealth management zoals financiële planning en filantropie. Daar hoort een persoonlijke benadering bij. In de lanceringscampagne speelt emotie daarom een cruciale rol. De artistieke uitingen fungeren als metafoor voor de kleurrijke levens van clienten. De emotie die daarbij komt kijken achten we belangrijker dat het opsommen van onze producten.'

De campagne heet 'Every step of the way'.

Balans tussen creativiteit en geloofwaardigheid


Patrick Garvey, oprichter van WE ARE Pi: ‘Met deze campagne gebruiken we onze typische out-of-the-box denkwijze voor de wereld van private banking. We focussen op de sterke punten van de nieuwe bank en zoeken een balans tussen creativiteit en geloofwaardigheid.’

Patrick Garvey, oprichter van WE ARE Pi: ‘Met deze campagne gebruiken we onze typische out-of-the-box denkwijze voor de wereld van private banking. We focussen op de sterke punten van de nieuwe bank en zoeken een balans tussen creativiteit en geloofwaardigheid.’

Credits:
Klant: Michiel de Vries en Huib Vermeulen

Creative Directors - Barney Hobson & Rick Chant
Art Director - Kazimier Salemink
Copywriter - Paul van Vliet
Copywriter - Chris Krabbendam
Copywriter - Jake Kedge
Editor - Rosie Hugill
Producer - Ekaterina Golovkina
Founding Partner - Patrick Garvey
Account Director - Emma Valk
Head of Strategy - Jessica Perri
Strategist - Andrea van den Bos
Strategist & Copywriter - Jack van den Burger
Strategist - Matthew Carney

Productiebureau: 1st Ave Machine
Director: Tim Brown
Producer: Kerry Smart
DP: Sam Goldie
Production Designer: Will Field
Model Makers: Asylum

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in