Overslaan en naar de inhoud gaan

Jubileumexpositie 10 x 10 = 100 jaar Persmuseum

KesselsKramer ontwikkelde de campagne van het 100-jarige Persmuseum.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Persmuseum bestaat 100 jaar en viert dat met de jubileumtentoonstelling 10 x 10= 100 jaar Persmuseum. Morgen, zaterdag 10 oktober, is de feestelijke opening in het Persmuseum. 

related partner content for mobile comes here

Kesselskramer ontwikkelde de reclamecampagne kosteloos. 

Jubileum
De afgelopen honderd jaar ontwikkelde het Persmuseum zich tot het landelijk centrum voor de pers en de politieke prent, met een afwisselend expositieprogramma en een divers educatief aanbod. De verzameling kranten en tijdschriften is inmiddels uitgegroeid tot ruim 120.000 items en de collectie politieke tekeningen tot 60.000 originelen. De jubileumtentoonstelling werpt een bijzonder licht op 100 jaar journalistieke geschiedenis in Nederland. 10 Gastconservatoren, waaronder Sacha de Boer, Peter van Straten, Jildou van der Bijl en Arendo Joustra kiezen ieder 10 onderwerpen uit de wereld van de media van de afgelopen 100 jaar waardoor 10 x 10 = 100 jaar Persmuseum, 100 keer indrukwekkend ontstaat. Zo vertelt deze jubileumexpositie, bestaande uit 10 onderdelen die samen één geheel vormen, het boeiende verhaal over persvrijheid, censuur, publieke opinie, propaganda, massamedia en democratie in de afgelopen 100 jaar.

Rankings
Omdat het populair is om alles te ranken van 1 tot en met 10: ‘de tien beste / slechtste / ergste/ etc.’ ontstond het idee om de expo vorm te geven aan de hand van tien thema&;s. Door 10 verschillende thema’s te behandelen die ook met behulp van foto’s, bewegend beeld en social media uitingen inzichtelijk zijn te maken, hoop thet museum het deel van de Nederlandse samenleving dat sterk visueel is georiënteerd, met name jongeren, t einteresseren. 

10 x 10
Men vroeg 10 gastconservatoren ieder hun eigen selectie te maken binnen een bepaald thema. Zo belicht gastconservator Bert Steinmetz  (oud journalist bij Het Parool) dé 10 scoops, Arendo Joustra (Hoofdredacteur Elsevier) dé 10 speeches en gastconservatoren Onno Aerden, Jan Knaap en &;Bladendokter’ Rob van Vuure dé 10 lanceringen. De expositie wordt gelardeerd met de 100 opvallendste en spraakmakendste quotes en tweets van de afgelopen 100 jaar.

credits campagne

concept en realisatie: KesselsKramer
illustraties: James Joyce
animaties: Bas Mooy
sounddesign: Parkstudio
 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in