Overslaan en naar de inhoud gaan

'Inhoud opdracht bepaalt mate voldoening'

Het salaris blijft de belangrijkste drijfveer op het moment dat een professional (creatie, marketing en digitaal) besluit om een opdracht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

72 Procent van de professionals geeft aan dat het project bepalend is voor het werkplezier tegenover 56 procent die salaris als belangrijkste factor noemt. Opvallend genoeg denkt 75 procent van de opdrachtgevers dat salaris de belangrijkste drijver is voor het werkplezier van de specialisten die zij inhuren. Slechts 15 procent van de respondenten werkt uitsluitend om geld te verdienen, terwijl maar liefst 85 procent aangeeft voldoening uit hun werk te halen op persoonlijk (73%) of sociaal (12%) vlak.

related partner content for mobile comes here

Op de vraag ‘wat zou je willen verbeteren?’ zitten opdrachtgevers en professionals op één lijn wat betreft salaris (55%). De mismatch zit hem in de waarde die de talenten hechten aan de inhoud van een opdracht (72%) gevolgd door het verkrijgen van verantwoordelijkheden en erkenning (beide 50%). Maar opdrachtgevers hebben toekomstperspectief (52%), impact (37%) en het krijgen van erkenning (35%) op hun radar als sterkste motivatiefactoren.

Van de ondervraagden wil 42 procent zich ontwikkelen, 66 procent van de opdrachtgevers denkt dat de professionals dit niet belangrijk vinden. Investeren in een training op het gebied van technische, zakelijke en/of communicatieve vaardigheden werpt zijn vruchten af voor zowel de werkgever als de werknemer. Opvallend aan het onderzoek is dat daarom Online en Mobile Developers het meest verdienen.

Lisa Trapman, Country Manager Aquent Nederland: 'De waarde die specialisten hechten aan de inhoud van een opdracht en hun werkomgeving, geeft bedrijven de kans om een bedrijfscultuur te creëren waar groei centraal staat. Bedrijven kunnen zich onderscheiden door te investeren in een positieve bedrijfscultuur en door rekening te houden met de wensen van een professional bij het verstrekken van een opdracht. Hiermee worden ze niet alleen aantrekkelijker voor nieuw talent, maar houden ze ook hun bestaande teams gemotiveerd en betrokken.'

Het complete rapport is te vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in