'Inhoud opdracht bepaalt mate voldoening'


72 Procent van de professionals geeft aan dat het project bepalend is voor het werkplezier tegenover 56 procent die salaris als belangrijkste factor noemt. Opvallend genoeg denkt 75 procent van de opdrachtgevers dat salaris de belangrijkste drijver is voor het werkplezier van de specialisten die zij inhuren. Slechts 15 procent van de respondenten werkt uitsluitend om geld te verdienen, terwijl maar liefst 85 procent aangeeft voldoening uit hun werk te halen op persoonlijk (73%) of sociaal (12%) vlak.
Op de vraag ‘wat zou je willen verbeteren?’ zitten opdrachtgevers en professionals op één lijn wat betreft salaris (55%). De mismatch zit hem in de waarde die de talenten hechten aan de inhoud van een opdracht (72%) gevolgd door het verkrijgen van verantwoordelijkheden en erkenning (beide 50%). Maar opdrachtgevers hebben toekomstperspectief (52%), impact (37%) en het krijgen van erkenning (35%) op hun radar als sterkste motivatiefactoren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan de ondervraagden wil 42 procent zich ontwikkelen, 66 procent van de opdrachtgevers denkt dat de professionals dit niet belangrijk vinden. Investeren in een training op het gebied van technische, zakelijke en/of communicatieve vaardigheden werpt zijn vruchten af voor zowel de werkgever als de werknemer. Opvallend aan het onderzoek is dat daarom Online en Mobile Developers het meest verdienen.
Lisa Trapman, Country Manager Aquent Nederland: 'De waarde die specialisten hechten aan de inhoud van een opdracht en hun werkomgeving, geeft bedrijven de kans om een bedrijfscultuur te creëren waar groei centraal staat. Bedrijven kunnen zich onderscheiden door te investeren in een positieve bedrijfscultuur en door rekening te houden met de wensen van een professional bij het verstrekken van een opdracht. Hiermee worden ze niet alleen aantrekkelijker voor nieuw talent, maar houden ze ook hun bestaande teams gemotiveerd en betrokken.'
Het complete rapport is hier te vinden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid