Havermoutsucces bij Starbucks


Bij de koffiegigant zijn ze aangenaam verrast. Havermout, een tamelijk suf product toch, is meteen het best verkochte voedsel in de Starbuckswinkels. Daarmee verdringt het de populaire caloriearme koffiecake.
Vooral jongeren en vrouwen gaan voor een goed gevulde mok havermout. In de leeftijdscategorie 18 - 34 jaar eet een op de vier Amerikaanse vrouwen wekelijks havermout. En dat percentage verdubbelt bij de senioren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVerklaring: havermout zou het cholesterolgehalte verlagen. En dat is niet slecht voor de verkoop, merken ook Amerikaanse supermarkten: afgelopen jaar werd negen keer meer Quaker’s Simple Harvest Oatmeal (waarin veel granen en gedroogde vruchten) verkocht dan in het jaar ervoor.
Dit is een samenvatting van een artikel uit Advertising Age.Marketing International verzamelt de belangrijkste artikelen uit 50 internationale marketingvakbladen. De artikelen worden in het Nederlands samengevat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid