Overslaan en naar de inhoud gaan

Havermoutsucces bij Starbucks

Bij Starbucks hebben ze een nieuwe hit: havermout.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de koffiegigant zijn ze aangenaam verrast. Havermout, een tamelijk suf product toch, is meteen het best verkochte voedsel in de Starbuckswinkels. Daarmee verdringt het de populaire caloriearme koffiecake.

related partner content for mobile comes here

Vooral jongeren en vrouwen gaan voor een goed gevulde mok havermout. In de leeftijdscategorie 18 - 34 jaar eet een op de vier Amerikaanse vrouwen wekelijks havermout. En dat percentage verdubbelt bij de senioren.

Verklaring: havermout zou het cholesterolgehalte verlagen. En dat is niet slecht voor de verkoop, merken ook Amerikaanse supermarkten: afgelopen jaar werd negen keer meer Quaker’s Simple Harvest Oatmeal (waarin veel granen en gedroogde vruchten) verkocht dan in het jaar ervoor.

Dit is een samenvatting van een artikel uit Advertising Age.Marketing International verzamelt de belangrijkste artikelen uit 50 internationale marketingvakbladen. De artikelen .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in