Overslaan en naar de inhoud gaan

Formule 'Nieuwste Blokker' wordt bijgesteld

Blokker brengt ‘golden oldies’ als de pluistondeuse terug, directeur marketing Robert Bohemen zit ziek thuis.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Blokker stelt het assortiment bij en brengt producten uit de categorie ‘iconen van vroeger’ weer terug. Dat volgt uit een evaluatie van de retailketen die het uitvoerde onder klanten en winkelmedewerkers. Volgens Blokker is goed gekeken naar de reacties van de eigen medewerkers op de winkelvloer. Blokker voerde een tijdje terug het interne communicatiemiddel Speakap in en daarop delen medewerkers hun bevindingen en ervaringen. Dat is meegenomen in de evaluatie. Blokker heeft in de evaluatie retailadviesbureau Eysink Smeets betrokken.

related partner content for mobile comes here

Stap terug?
De bijstelling van het assortiment behelst het terugbrengen in het assortiment van ‘golden oldie’s’ zoals de pluistondeuse, het sudderplaatje en de groene zeep. De beweging lijkt een achterwaartse te zijn omdat Blokker onder leiding van directeur marketing, Robert Bohemen, juist ingezet heeft op vernieuwing van het assortiment en van de winkel onder de noemer ‘de nieuwste Blokker’. Bohemen wil daarmee de nadruk leggen op beleving en winkelplezier en minder op functionaliteit.

Producten die gemist worden
Toch is er volgens Sandra Maas, hoofd communicatie & corporate identity bij Blokker, absoluut geen sprake van dat de nieuwe formule wordt stopgezet. ‘We hebben vorige week nog vijf “Nieuwste Blokkers” uitgerold en daar gaan we in de komende weken gewoon mee door. De Nieuwste Blokker en het eigen huismerk hebben veel nieuwe bezoekers aangetrokken. Die vernieuwing en innovatie is een verdienste geweest van de strategie. Tegelijkertijd brengt onze analyse naar boven dat een aantal producten gemist worden door onze klanten.’

Misgrijpen
Naast het terugbrengen van de eerdergenoemde Blokker-iconen, gaat Blokker ook verbetering aanbrengen in de beschikbaarheid van de producten in de winkels. De nieuwe formule brengt met zich mee dat klanten misgrijpen. ‘Daar moeten we aan werken’, zegt Maas, ‘het is altijd zo dat je met nieuwe assortimenten moet wennen aan een nieuw systeem, het moet gewoon beter.’

Verschil van inzicht
De Blokker-top en Bohemen hebben elkaar kennelijk niet gevonden op de aanpassingen van de strategie die Bohemen (foto) heeft uitgestippeld. De laatste zit op dit ogenblik ziek thuis. Maas wil niet ingaan op de vraag of er sprake is van verschil van inzicht in het te voeren beleid. Het lijkt niet waarschijnlijk dat Bohemen zal terugkeren op zijn positie om verder vorm te geven aan de nieuwe formule van ‘de Nieuwste Blokker’. Ook daar doet Maas geen uitspraken over.

Lees het interview met Robert Bohemen over de transitie naar de Nieuwste Blokker.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in