Dynamisch adverteren in spellen
De spellenmarkt (we schrijven in het Nederlands) is een van de belangrijkste nieuwe markten voor marketeers. De mogelijkheden om intensief in beeld te komen bij klanten zijn deze week bijvoorbeeld uitgebreid door
Shockwave, de belangrijkste online uitgever van eenvoudige spelletjes. breidt zijn mogelijkheden voor adverteren binnen spellen aanzienlijk uit, zo bericht AdWeek, het reclamevakblad van VNU in de VS.
De groeiende advertentieafdeling van Shockwave toont een fraaie klantenlijst van bedrijven die heil zien in het adverteren binnen spelletjes en marketeers kunnen er kennis nemen van aardige voorbeelden van wat de spellenmaker 'sponsoring' noemt.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDaar is nu de Shockwave.com Immersive Network. Dit biedt de mogelijkheid om 'dynamisch' te adverteren binnen spellen, met wisselende posities voor een bepaalde tijdsduur, op bijvoorbeeld advertentieborden.
Shockwave begint met toepassing daarvan in het surfspelletje Switch Wakeboarding. Onder meer filmmaatschappij Sony Pictures gaat de nieuwe vorm testen.
Andere spellen van Shockwave volgen nog. Het gaat om wat ze noemen 'Casual gaming', de huis-, tuin- en keukenspelletjes. Nederland kent een grote Europese speler op dit terrein met het Brabantse Zylom.
Shockwave telt 22 miljoen klanten. De markt voor adverteren in spellen groeit de komende jaren volgens Yankee Group tot zo'n 500 miljoen dollar in de VS.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid