Overslaan en naar de inhoud gaan

Dynamisch adverteren in spellen

De spellenmarkt (we schrijven in het Nederlands) is een van de belangrijkste nieuwe markten voor marketeers. De mogelijkheden om intensief…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De spellenmarkt (we schrijven in het Nederlands) is een van de belangrijkste nieuwe markten voor marketeers. De mogelijkheden om intensief in beeld te komen bij klanten zijn deze week bijvoorbeeld uitgebreid door
, de belangrijkste online uitgever van eenvoudige spelletjes. breidt zijn mogelijkheden voor adverteren binnen spellen aanzienlijk uit, zo , het reclamevakblad van VNU in de VS.

related partner content for mobile comes here

De groeiende van Shockwave toont een van bedrijven die heil zien in het adverteren binnen spelletjes en marketeers kunnen er kennis nemen van van wat de spellenmaker 'sponsoring' noemt.

Daar is nu de Shockwave.com Immersive Network. Dit biedt de mogelijkheid om 'dynamisch' te adverteren binnen spellen, met wisselende posities voor een bepaalde tijdsduur, op bijvoorbeeld advertentieborden.

Shockwave begint met toepassing daarvan in het surfspelletje . Onder meer filmmaatschappij Sony Pictures gaat de nieuwe vorm testen.

Andere spellen van Shockwave volgen nog. Het gaat om wat ze noemen 'Casual gaming', de huis-, tuin- en keukenspelletjes. Nederland kent een grote Europese speler op dit terrein met het Brabantse .

Shockwave telt 22 miljoen klanten. De markt voor adverteren in spellen groeit de komende jaren volgens Yankee Group tot zo'n 500 miljoen dollar in de VS.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in