Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn 6 punten waarin je met digitale service het verschil kunt maken

Wie zijn de beste dienstverleners?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een keer per jaar wordt er op reviewplatform Opiness.nl gekeken naar wie volgens de Nederlandse klanten de beste dienstverleners zijn. De 2017-winnaars van de : Allsecur, Bol.com, Ditzo, Holland America Line, Italiëplein, Fuif.nl, Knab, Transavia, UnitedConsumers, Vliegtickets.nl, XS4ALL, Picnic en Youfone. Wat maakt hen nu zo goed? Opiness.nl analyseerde 1.400 reviews van de winnaars.

related partner content for mobile comes here

1. Nakomen van de beloften (32 procent)
In een derde van de reviews kwam ter sprake dat de bewuste winnaars waarmaakte wat was beloofd. Dit gold trouwens ook de prijsvechters, klanten wisten wat zij konden verwachten en daarmee zijn de bedrijven dus betrouwbaar.

2. Het leveren van snelheid en gemak door digitale service (20 procent) 
In een vijfde van de reviews worden zaken benoemd als: een optimaal werkende website, een app, chat of communicatie. Snel alles regelen, snel leveren, snel communiceren, ieder jaar wordt het nog meer geroepen in de reviews. Het is duidelijk dat technologie goed en effectief inzetten onontbeerlijk is geworden om klanten te behouden en te winnen door dienstverlenend Nederland.

3. Persoonlijke en deskundige service (18 procent)
Om de beste dienstverlener van Nederland te worden in je sector dien je vriendelijk, gastvrij, hulpvaardig, deskundig en enthousiast te zijn. Proactief personeel met kennis en inlegvermogen mogen niet ontbreken.

4. De juiste prijs (8 procent)
De consument weet door het internet goed wat er te koop is voor zijn geld en is prijsbewust. Deze moet kloppen, ook voor de winnaars met hun hogere servicelevel dan andere aanbieders.

5. Verras! (6 procent)
De winnaars deden alles goed tot perfect, deden dit conform verwachting en voor de juiste prijs. Maar zij wisten ook de glimlach te stimuleren door een kers op de taart te plaatsen in de vorm van een extraatje of een verrassing.

Conclusie: tijd is schaars en tijd besteden aan zaken als internet, telefonie, bankzaken, energie en verzekeringen is voor veel consumenten een noodzakelijk kwaad. Ook iets zoeken en boeken op internet moet soepel en snel gaan. Een goed online platform (app, chatten of sociale media) waarmee je makkelijk in contact treedt met een bedrijf is essentieel en zorgt ervoor dat klanten voor je kiezen en bij je blijven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in