'Digitale reclame vaak in strijd met regels kinderreclame'
Commerciële websites staan vol reclame gericht op kinderen die in strijd is met de regels.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Advertenties voldoen niet aan de Reclame Code, maar schenden ook privacywetgeving en de telecommunicatiewet en EU-richtlijnen over commercie gericht op kinderen. Dat stelt de Stichting Mijn Kind Online in een dossier over digitale reclame gericht op kinderen.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
'Veel adverteerders schenden hun eigen gedragsregels, zonder dat ze dat weten', concluderen de makers van het rapport, Remco Pijpers en Justine Pardoen (ook oprichter van de goedbezochte online community Ouders Online). Zij menen dat adverteerders 'op dit moment veel ‒ of té veel ‒ vrije ruimte hebben'.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe stichting ijvert voor aanscherping van de huidige wetgeving en gedragsregels.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid