Overslaan en naar de inhoud gaan

'Digitale reclame vaak in strijd met regels kinderreclame'

Commerciële websites staan vol reclame gericht op kinderen die in strijd is met de regels.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Advertenties voldoen niet aan de Reclame Code, maar schenden ook privacywetgeving en de telecommunicatiewet en EU-richtlijnen over commercie gericht op kinderen. Dat stelt de Stichting Mijn Kind Online in een dossier over digitale reclame gericht op kinderen.

related partner content for mobile comes here

'Veel adverteerders schenden hun eigen gedragsregels, zonder dat ze dat weten', concluderen de makers van het rapport, Remco Pijpers en Justine Pardoen (ook oprichter van de goedbezochte online community Ouders Online). Zij menen dat adverteerders 'op dit moment veel ‒ of té veel ‒ vrije ruimte hebben'.

De stichting ijvert voor aanscherping van de huidige wetgeving en gedragsregels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in