Dawn achter platform Europa en de Feiten
Woensdagavond 29 augustus na het achtuurjournaal worden alle Nederlanders in een film van anderhalve minuut via de publieke omroepen op Ned 1, 2 en 3 opgeroepen naar de feiten achter Europa en de euro te kijken.
In de film zien we 21 ondernemers een dringend beroep doen aan Nederland om naar de feiten te kijken die te vinden zijn op de europaendefeiten.nl.
Daar komen de ondernemers ook uitgebreider aan het woord. Hun centrale boodschap: ‘Een sterk Europa is van levensbelang voor Nederland’.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe korte film laat zich bekijken als een manifest voor Europa met als doel het heersende beeld onderuit te halen dat Europa en de euro alleen maar geld kosten.
Het platform, de korte film en 15 kortere films waarmee specifieke branches en belangenverenigingen benaderd worden alsmede de uitgekiende pr-campagne eromheen - de campagne wordt nu al geseed op social media -, zijn in vier weken tijd ontwikkeld door Dawn.
Bernard Wientjes (VNO) c.s. benaderde het bureau met de vraag of zij konden inbreken op de verkiezingsretoriek met een pr-Europa verhaal, uiteraard vanuit ondernemerszin gedacht.
VNO/NCW, MKB Nederland en LTO Nederland schaarden zich vervolgens achter het door Dawn ontwikkelde platform.
Samen vertegenwoordigen deze organisaties meer dan 90 procent van alle ondernemers in Nederland.
Credits
Strategie en concept: Dawn
Copy: David Snellenberg
Artdirection: Ward Grauwmans
Strategie: Greo Belgers
Account: Milou de Hollander, Jaap Boender
Rtv-producer: Monique van Smaalen
Productiemaatschappij: Caviar
Regie: Morad Bouchakour en Natasja Reeuwijk
D.O.P/cameraman: Thomas Kist
Grading/online: The Compound
Offline: Lisette van der Lee, Jeroen Vrielink
Geluidsstudio: Soundcircus/ Kees Kroot
Muziek: Monc Music/ Hielke Praagman en Arthur Flin
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid