Overslaan en naar de inhoud gaan

David Snellenberg en Richard van der Laken nieuwe voorzitters ADCN

Het duo presenteerde tijdens de 50e ADCN Awards hun visie op de toekomst van het vak: ‘The Age of the &’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Lode Schaeffer (INDIE Amsterdam) nam in Paradiso na 4,5 jaar afscheid als voorzitter van . Met het duo-voorzitterschap wil ADCN de verbreding van de club manifester maken en de samenwerking tussen verschillende disciplines versnellen.

related partner content for mobile comes here

‘We laten zien dat creativiteit in advertising en design in Nederland voor ons evenveel gewicht hebben’, voegt , eigenaar van reclamebureau dawn daaraan toe. ‘Onder leiding van Schaeffer en Sonak is er al veel meer aandacht gekomen voor design en craft en creativiteit bij opdrachtgevers. De club en ons vak worden beter door een dialoog en voor een dialoog heb je evenwicht nodig. Het is geen voorvechtersclub van één discipline, zoals vroeger voor reclame en art direction, maar een multidisciplinair platform voor creativiteit.’

Enthousiasmeren & inspireren

‘Wat ik in positieve zin enorm spannend vind aan reclamemensen is de opportunistische houding en het feit dat ze groot kunnen denken’, vult , oprichter van What Design Can Do, Snellenberg aan. ‘Designers kunnen best hoog van de toren blazen over engagement en hebben soms het idee dat ze precies weten hoe ze de wereld kunnen veranderen. Die sterke opvatting maakt designers wel weer relevanter. Het is belangrijk door disciplines heen te kijken en dat moet je met elkaar doen. David en ik vinden het leuk om daarin te enthousiasmeren en te inspireren.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Schaeffer sprak met zijn voorzitterschap de ambitie uit om ‘de club open te zetten voor alle creatieven en aantrekkelijk te maken voor opdrachtgevers’. Daarnaast wilde hij Nederlandse creativiteit internationaal promoten en werken aan de ontwikkeling van talent. ‘Er ligt een stevig fundament voor al zijn doelstellingen en we hebben de eerste successen behaald’, stelt , managing director ADCN, tevreden. 

&;David’s strategische visie op de toekomst van merken en passie voor craft en innovatie, in combinatie met Richard’s design mind en brede netwerk in de Nederlandse en internationale creatieve industrie, gaan ADCN helpen om de creative community, marketeers en alle stakeholders in ons vak nog actiever te betrekken bij onze club en missie.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in