Overslaan en naar de inhoud gaan

CvM: duidelijker met amusement omgaan

Omroepen moeten voortaan duidelijker aangeven of een programma als amusement bedoeld is, meent het Commissariaat voor de Media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Commissariaat voor de constateert een en ander na controle van de wettelijk verplichte rapportage van de publieke omroep over het programma-aanbod van vorig jaar. Vaak worden educatieve quizzen en buitenlandse series onder andere noemers dan ‘verstrooiing’ geschaard. Commerciële zenders vinden dat de publieke omroepen daarmee het toegestane quotum van 25 procent amusement overschrijden. Valse concurrentie, is hun oordeel. Het CvM deelt die mening niet. Ook als dergelijke programma’s als verstrooiende programma's zouden meetellen, overschrijdt de publieke omroep niet het maximum van 25 procent verstrooiing per net, aldus het Commissariaat. De programmering van de publieke omroep voldoet in 2001 op alle onderdelen aan de door de Mediawet opgelegde voorschriften. Toch geeft het CvM de publieke omroepen een voldoende voor het indelen van de categorieën. ‘De programmering van de publieke omroep voldoet in 2001 op alle onderdelen aan de door de Mediawet opgelegde voorschriften.’

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in