Campagne tegen hartaanvallen
Met het Gouden Medizon Hart laat een bedrijf zien, dat de zogenaamde Automatische Externe Defibrillator (AED) is toegevoegd aan de bedrijfshulpverlening. Deze nieuwe reanimatietechniek stelt iedere eerste hulpverlener in staat om veilig een levensreddende stroomstoot toe dienen (defibrillatie). Als een levensreddende stroomstoot binnen vijf minuten kan worden toegediend, stijgt de overlevingskans van een hartpatiënt tot zeventig procent, terwijl het na tien minuten al te laat kan zijn. Een Gouden Hart-logo bij de ingang staat dus voor een veilige omgeving voor alle bezoekers en klanten, die bij een eventuele hartaanval niet langer afhankelijk zijn van de aanrijtijd van de ambulance. Stichting Medizon en de Nationale AED-adviesraad controleren en ondersteunen de AED-implementatie in Nederland. Veel bedrijven, overheidsinstellingen en medische hulpverleningsdiensten werken al volgens de veiligheidsmaatregelen verbonden aan het Gouden Medizon Hart. Arts en voorzitter van Stichting Medizon, Harry Palsma, hoopt met deze campagne de samenleving wakker te schudden. 'Reanimatie is tijd kopen. Defibrillatie is levens redden. Vraag daarom naar het juiste medicijn!'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid