Overslaan en naar de inhoud gaan

(Campagne) Marmite - Je moet ervan houden

Het merk Marmite (stroopachtige pasta met een sterke smaak) is begonnen met een campagne gericht op de Nederlandse consument: ‘Je moet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het schijnt dat de meeste Nederlanders het Britse Marmite nog nooit geproefd hebben en dat is volgens internationaal marketingmanager Eoin Mullen van Unilever (eigenaar van het merk) reden voor de campagne.

related partner content for mobile comes here

Het typische Britse potje Marmite is een product waarover de meningen uiteenlopen. Mensen gruwen ervan of vinden het lekker.

In Engeland is er zelfs de zinsnede ‘it’s like Marmite’: een gemakkelijke manier om nieuwe omstreden producten te beschrijven.

Rijke geschiedenis
Marmite heeft naar eigen zeggen een rijke geschiedenis van gewaagde campagnes, vermeldt het persbericht.

Zoals de campagne ‘ van Ogilvy & Mather en de samenwerking met een andere Britse beertje Paddington.

Een opvallende toonaangevende campagne uit 2008 werd bedacht door een creatief team van DDB Londen en is gebaseerd op een . ‘Eerlijk zijn over het feit dat niet iedereen je product lekker vindt werkt zeker niet voor ieder merk, maar in het geval van Marmite heeft dat duidelijk bijgedragen aan het opvallende karakter en profiel’, aldus Unilever.

Een zorgde voor veel opschudding.

De campagne bestaat onder meer uit billboards en een ‘sand printing-actie’, die onder andere wordt uitgerold op de Amsterdamse wallen. Ook worden de resultaten van een consumentenonderzoek gecommuniceerd. De campagne is ontwikkeld door PR STUNT.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in