Overslaan en naar de inhoud gaan

BrandAsset Consult en Motivaction werken samen aan merkonderzoek

BrandAsset Consult en Motivaction zijn een samenwerking aangegaan op het gebied van merkonderzoek. De acht consumentsegmenten uit het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Doel hiervan is de kracht van merken nog scherper te kunnen duiden. Jeffrey Kruk, manager Brand Insights van BrandAsset™ Consult: ‘Hoewel merk en consument onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden, zijn het twee specifieke expertisegebieden. Het doel van onze samenwerking is om deze werelden dichter bij elkaar te brengen, te koppelen en de combinatie te verkennen.’

related partner content for mobile comes here

In het Mentality™-model worden mensen naar hun levensinstelling gegroepeerd. Nederland kent acht sociale milieus die zijn gedefinieerd op basis van persoonlijke opvattingen en waarden. Middels de koppeling aan de BrandAsset Valuator kan nu ook de merkperceptie binnen elk van deze groepen worden geanalyseerd.

Jeffrey Kruk: ‘Door de koppeling krijgen klanten direct inzicht in de krachtverschillen van hun merk, binnen de diverse sociale milieus van Nederland. De Mentality-milieus geven zo extra scherpte aan de resultaten van de merkanalyse, nuanceren de klantsegmentatie en bieden een ijkpunt voor de ontwikkelen van nieuwe proposities.’

Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur van Motivaction: ‘De samenwerking is een logisch gevolg van een gedeelde passie. Zowel Motivaction als BrandAsset™ Consult zijn continu op zoek naar nieuwe inzichten in wat consumenten drijft en wat merken beweegt. Door de gegevens uit beide studies te combineren krijgen klanten een krachtige analysetool in handen en kunnen wij merken nog scherper positioneren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in