Overslaan en naar de inhoud gaan

Brand blogs beïnvloeden consumenten

BaroBlogs ("the Barometer of the Blogosphere"), een Frans onderzoek, toont aan dat 22% van de weblog bezoekers op zoek is naar informatie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zou voor de hand liggen dat men een brand blog vooral bezoekt om informatie over het merk en zijn producten te vergaren. Mis. Het grootste deel van de blogbezoekers wil zijn goede en slechte ervaringen met het merk delen en van mening wisselen met anderen. Daarna komen pas redenen als informatie, service en co-creation, het bijdragen aan de ontwikkeling van nieuwe producten.

related partner content for mobile comes here

Mannen en vrouwen worden aangesproken door verschillende onderwerpen, die nogal rolbevestigend zijn. Zo worden sport blogs door 44,6% van de mannen bezocht tegen 17% vrouwen en medische blogs door 32,8% van de vrouwelijke blogbezoekers tegen 11,7% manlijke. Ook leeftijd speelt een rol; zo is muziek interessant voor 61,4% van de 16-24 jarigen en maar voor 27,4% van de 50-plussers.

Frankrijk is naast de VS één van de toonaangevende landen op het gebied van weblogs met een snel groeiende blogosphere. De resultaten van dit onderzoek zijn dus wel redelijk representatief voor de hele blogosphere. Een Engelstalige samenvatting van het BaroBlogs onderzoek is hier in pdf-formaat te lezen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in