Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerders laat u niet in slaap sussen

'Gevaar pvr minder groot dan gedacht', staat er boven een artikel deze week in de Adformatie. Aan het woord Ruud de Langen van Starcom.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Gevaar pvr minder groot dan gedacht', staat er boven een artikel deze week in de Adformatie. Aan het woord Ruud de Langen van Starcom. Starcom dat in Engeland onderzocht heeft, dat de dreiging voor de TV commercial door toedoen van de personal videorecorder minder groot is dan gedacht werd. Op MolBlog werd ook al aan een soortgelijke discussie, onder invloed van uitspraken van SPOT directeur Paul van Niekerk en ook op (dank Marco) doen de diverse mensen een duit in het zakje.

related partner content for mobile comes here

Goed natuurlijk dat er kritische geluiden zijn over de ontwikkelingen rondom de PVR. Maar de conclussies die nu getrokken worden op het gebied van live en niet live televisiekijken, zijn wel gebaseerd op een zeer klein aantal waarnemingen. Terwijl talloze onderzoeken een andere kant op wijzen.

Daarnaast vormt het al dan niet kijken van live-televisie, maar een klein onderdeel van de hele discussie rondom ontwikkelingen van digitale en interactieve televisie. Het gevaar bestaat daarom dat we op basis van een klein onderzoek en maar 1 onderdeel, weer een aantal mensen in slaap sussen, onder het mom dat het allemaal zo'n vaart niet loopt. Net nu een aantal mensen eindelijk wakker zijn geworden. En de discussie op gang begint te komen over de gevolgen van interactieve technologie op de traditionele wereld, denk aan .

Nogmaals, dat er kritisch gekeken wordt naar de ontwikkelingen is prima, maar dit doet me toch wel een beetje denken aan de uitspraak van oud-minister Colijn: Gaat u rustig slapen, de regering waakt over u.

En vergeet niet dat een aantal andere branches (reisindustrie en muziekwereld) zich ook in slaap lieten wiegen en nu met de brokken zitten.

Nee, laten we ons niet richten op de opmerkingen, dat het allemaal wel mee zal vallen. Stop de energie liever in inhoudelijke discussies met advertereerders en mobiliseer creatief Nederland, om deze ontwikkelingen te omarmen. Want dat zal ons werkelijk verder helpen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in