Overslaan en naar de inhoud gaan

ADCN Jury's gul met 7 goud, 22 zilver

De ADCN-jury’s zijn dit jaar gul geweest met de bekroningen door 7 keer goud, 22 zilver en 6 deelbekroningen uit te reiken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar was er slechts 2 keer goud en verder 20 zilver en waren er 4 deelbekroningen. De bureaus met de meeste nominaties, DDB en TBWANeboko, kwamen zoals verwacht ook als grote winnaars uit de bus. DDB won 2 goud en 1 zilver, terwijl TBWANeboko goed was voor 3 zilver en 2 deelbekroningen.

related partner content for mobile comes here

De categorie Geïntegreerd kon dit jaar voor het eerst ook door de leden worden gejureerd en dit leverde direct 2 gouden Lampen op voor 180 (adidas) en S-W-H (Bolletje). Goud was er ook voor Endemols Donorshow voor BNN (die ook zilver won), DDB’s 'Terugroepactie' en de 'Niet vies'-commercial voor Volkswagen, Saatchi & Saatchi’s 'Cijfers' voor Olaz en de grote hit van 2007, 'Goeiemoggel' van N=5.

Opvallend was dat er dit jaar voor het eerst meer bekroningen vielen in Interactief en Geïntegreerd dan in de tot vorig jaar dominerende categorieën als Print & Buitenreclame en Commercials.
In Interactief vielen zelfs de meeste Lampen (9 keer zilver). Achtung! scoorde met drie zilveren Lampen het beste, gevolgd door Kong met 2 (waarvan Goeiemoggel met N=5, dat daardoor op 2 Lampen komt). Bij de bureaus wonnen verder S-W-H, Selmore, Doom & Dickson, Publicis, 180 en Endemol meer dan één Lamp.

Ondanks 2 Goud en 2 Zilver waren de Print & Buitenreclame-jury’s relatief streng door slechts prijzen uit te delen aan dagbladuitingen en dus Tijdschrift, Vakbladen en Outdoor onbekroond te laten. Saillant is verder dat er er geen bekroningen in Jong Talent en Young Directors vielen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in