ADCN Jury's gul met 7 goud, 22 zilver


Vorig jaar was er slechts 2 keer goud en verder 20 zilver en waren er 4 deelbekroningen. De bureaus met de meeste nominaties, DDB en TBWANeboko, kwamen zoals verwacht ook als grote winnaars uit de bus. DDB won 2 goud en 1 zilver, terwijl TBWANeboko goed was voor 3 zilver en 2 deelbekroningen.
De categorie Geïntegreerd kon dit jaar voor het eerst ook door de leden worden gejureerd en dit leverde direct 2 gouden Lampen op voor 180 (adidas) en S-W-H (Bolletje). Goud was er ook voor Endemols Donorshow voor BNN (die ook zilver won), DDB’s 'Terugroepactie' en de 'Niet vies'-commercial voor Volkswagen, Saatchi & Saatchi’s 'Cijfers' voor Olaz en de grote hit van 2007, 'Goeiemoggel' van N=5.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Opvallend was dat er dit jaar voor het eerst meer bekroningen vielen in Interactief en Geïntegreerd dan in de tot vorig jaar dominerende categorieën als Print & Buitenreclame en Commercials.
In Interactief vielen zelfs de meeste Lampen (9 keer zilver). Achtung! scoorde met drie zilveren Lampen het beste, gevolgd door Kong met 2 (waarvan Goeiemoggel met N=5, dat daardoor op 2 Lampen komt). Bij de bureaus wonnen verder S-W-H, Selmore, Doom & Dickson, Publicis, 180 en Endemol meer dan één Lamp.
Ondanks 2 Goud en 2 Zilver waren de Print & Buitenreclame-jury’s relatief streng door slechts prijzen uit te delen aan dagbladuitingen en dus Tijdschrift, Vakbladen en Outdoor onbekroond te laten. Saillant is verder dat er er geen bekroningen in Jong Talent en Young Directors vielen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid