Overslaan en naar de inhoud gaan

Branche wil fonds en programma voor inclusiviteit en tegen racisme in marcom

Dutch Marketing Creativity Diversity Fund moet voor volgende week vrijdag 100.000 euro ophalen.
BLM Rotterdam
De antiracismedemonstratie in Rotterdam, georganiseerd door Black Lives Matter Nederland
© David van Dam / De Beeldunie
BLM Rotterdam
De antiracismedemonstratie in Rotterdam, georganiseerd door Black Lives Matter Nederland
© David van Dam / De Beeldunie

Branchepartijen zetten momenteel een fonds en programma op om de diversiteit in alle facetten in de marketingcommunicatie te vergroten, de inclusiviteit te verhogen en te stoppen met racisme in het vakgebied. De actie heeft de voorlopige titel Dutch Marketing Creativity Diversity Fund en is gestart door ADCN, de club voor creativiteit.

related partner content for mobile comes here

Managing director Dinesh Sonak wil voor volgende week vrijdag een ton ophalen bij in totaal honderd Nederlandse bureaus, mediabedrijven en adverteerders. Deelname per bedrijf is duizend euro. 'Onder meer Vea, MWG, Stichting SPIN, dawn, DPG Media en Tony's Chocolonely hebben hun deelname direct toegezegd. SAN heeft aangegeven niet mee te doen. Wij houden de deur graag voor ze open.'

Met het geld kan een meerjarenprogramma worden begonnen. Daarin zitten een (onafhankelijk) onderzoek naar de staat van diversiteit, inclusiviteit en racismetrainingssessies om de belangrijkste uitdagingen tot verbetering systematisch op te (helpen) lossen en een talent accelerator. Dat laatste is specifiek gericht op talent of color met coaching, mentorship, en trainingen.

Collectieve verantwoordelijkheid

Sonak: ‘We hebben al een officiële toezegging van partnerverenigingen Vea en MWG en Stichting IncludeNow. Wij hopen dat alle clubs, verenigingen, platformen en awards in ons vakgebied participeren als partner. Om een multiculturele samenleving te begrijpen, bereiken en inspireren, de essentie van marketingcommunicatie, is een gezondere diversiteit binnen ons vakgebied nodig. Racisme is onacceptabel. Diversiteit en inclusiviteit verhogen creativiteit en je financiële performance. En het is simpelweg een collectieve verantwoordelijkheid van ons vakgebied dat invloed heeft op beeldvorming, cultuur en gedrag in de samenleving tot betere representatie te komen op basis van gezonde waarden en metrics. En vooral met begrip voor de ervaringen en gevoelens van alle mensen in het hart van Black Lives Matter.'

ADCN's Diversity Committee bestaat uit Thecla Schaeffer (Tony's Chocolonely), Alvaro Sotomayor (Wieden+Kennedy Amsterdam), Jelani Isaacs (New Amsterdam Film Company), Sarah Hagens (Hagens) en Emilio de Haan (HERC the agency)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in