Overslaan en naar de inhoud gaan

VNU wordt The Nielsen Company

Het informatieconcern VNU verandert zijn naam in The Nielsen Company. VNU neemt daarmee de naam van een van zijn dochterondernemingen aan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

VNU kan inmiddels nauwelijks een Nederlands bedrijf meer worden genoemd. De bulk van de omzet komt uit Noord-Amerika. Het concern heeft in Nederland nog maar twee kleine dochterondernemingen.

related partner content for mobile comes here

Ook een deel van het hoofdkantoor is hier gevestigd, om fiscale redenen. Nu het de naam verandert, snijdt het oude VNU een van zijn laatste banden met Nederland door.

VNU neemt de naam van een van zijn dochterondernemingen, AC Nielsen, aan. Volgens een woordvoerder van de onderneming gaven klanten eerder al aan dat Nielsen een betere naam zou zijn. ‘Als we als VNU bij Amerikaanse klanten kwamen, wisten ze soms niet wat we kwamen doen. De naam AC Nielsen bracht meestal direct herkenning (ANP).'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in