Overslaan en naar de inhoud gaan

UPC verdubbelt bod op voetbalrechten

Kabelbedrijf UPC verdubbelt zijn bod naar ruim euro 40 miljoen per jaar om drie seizoenen lang alle live-wedstrijden eredivisievoetbal uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zeggen goed ingelichte bronnen tegen Het Financieele Dagblad. Met zijn substantieel hogere tweede bod wil het kabelbedrijf Versatel aftroeven, dat in de eerste ronde naar verluidt euro 30 miljoen per jaar heeft geboden voor deze uitzendrechten voor voetbal achter de decoder. Het onverwacht hoge bod van UPC plaatst de Eredivisie CV (ECV) voor een luxeprobleem. Een tweede biedingsronde kan niet volgens de veilingvoorwaarden van de ECV. Die schrijven voor dat een tweede ronde overbodig is als biedingen per rechtenkavel (live-uitzendingen, samenvattingen, tweede rechten, radio) meer dan 5 procent verschillen. De eerste biedingen van UPC en Versatel overtroffen deze limiet ruim.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in