Overslaan en naar de inhoud gaan

TNT profileert zich met mvo

TNT heeft de strijd tegen klimaatverandering benoemd tot een van zijn beleidsspeerpunten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad. Zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven heeft het post-, expres- en logistieke concern uit Hoofddorp allerlei initiatieven ontwikkeld op dat gebied. Dat kwam naar voren uit een reeks bijeenkomsten die TNT afgelopen week organiseerde op onder meer het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo).

related partner content for mobile comes here

Eén van de initiatieven die TNT vier weken geleden lanceerde, betreft een project van zo'n zestig bestelwagens in Amsterdam die op 100 procent koolzaadolie rijden. Om de TNT-wagens van deze brandstof te voorzien zijn in Amsterdam-Noord en Amsterdam Zuidoost twee koolzaadtankinstallaties gebouwd. Naast de zestig bestelwagens die nu op koolzaad rijden, streeft TNT er onder meer naar om ook sneller zijn vrachtwagens uit te laten rusten met een zogeheten 'Euro-5'-motor, een Europese maatregel die pas vanaf 2009 verplicht is.

Ook heeft TNT het thema klimaatverandering op andere wijze geïncorporeerd. In januari van dit jaar sloot het concern een 'partnership' met de United Nations Environment Programme (Unep), het milieuprogramma van de Verenigde Naties. (FD)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in