TNT profileert zich met mvo


Dat meldt Het Financieele Dagblad. Zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven heeft het post-, expres- en logistieke concern uit Hoofddorp allerlei initiatieven ontwikkeld op dat gebied. Dat kwam naar voren uit een reeks bijeenkomsten die TNT afgelopen week organiseerde op onder meer het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen (mvo).
Eén van de initiatieven die TNT vier weken geleden lanceerde, betreft een project van zo'n zestig bestelwagens in Amsterdam die op 100 procent koolzaadolie rijden. Om de TNT-wagens van deze brandstof te voorzien zijn in Amsterdam-Noord en Amsterdam Zuidoost twee koolzaadtankinstallaties gebouwd. Naast de zestig bestelwagens die nu op koolzaad rijden, streeft TNT er onder meer naar om ook sneller zijn vrachtwagens uit te laten rusten met een zogeheten 'Euro-5'-motor, een Europese maatregel die pas vanaf 2009 verplicht is.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok heeft TNT het thema klimaatverandering op andere wijze geïncorporeerd. In januari van dit jaar sloot het concern een 'partnership' met de United Nations Environment Programme (Unep), het milieuprogramma van de Verenigde Naties. (FD)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid