Overslaan en naar de inhoud gaan

Tevreden klanten betalen graag

Onderzoek bevestigt wat managers eigenlijk al wisten: tevreden klanten zijn bereid meer te betalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek toont aan dat tevreden klanten – klanten die diensten van hogere kwaliteit ontvangen of een beter gevoel over het product hebben – bereid zijn daar meer voor te betalen. De resultaten impliceren dat bedrijven potentieel een premiumprijs kunnen vragen voor hun product/dienst wanneer de klanttevredenheid hoog is. Ook zou in situaties waar over prijzen wordt onderhandeld, zoals bij maatwerkproducten of professionele dienstverlening, een hogere prijs kunnen worden gevraagd aan klanten die zeer tevreden zijn. Een andere uitkomst is dat meting en verbetering van klanttevredenheid zou moeten worden gericht op tevredenheid over langere tijd, en niet op transactiespecifieke tevredenheid. Het onderzoek laat namelijk zien dat lange termijn cumulatieve tevredenheid een sterkere drijfveer is voor betalingsbereidheid.

related partner content for mobile comes here

Bron: Journal of Marketing

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in