Overslaan en naar de inhoud gaan

Shockeffect van een raamkozijn

Billboarduitingen van VanRossum voor de vereniging Kunststof Gevelelementindustrie (VKG) zijn TDI/Mediamax in het verkeerde keelgat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TDI/Mediamax weigerde vorige week de gereserveerde advertentieruimte ter beschikking te stellen voor de uitingen, die met ingang van vandaag waren gepland in 145 locaties. VGK en VanRossum spanden een kort geding, dat afgelopen vrijdag plaastvond bij de Arrondissementsrechtbank in Utrecht, aan en wonnen. De billboarduitingen zullen daarom gewoon te zien zijn. Eveneens gaat deze week een
tijdschriftcampagne van start. Directeur corporate communicatie van Mediamax Marie-José van Eyken vindt de uitingen verschrikkelijk: “Je moet je toch eens voorstellen dat dit door jonge kinderen wordt gezien of door mensen met een oorlogstrauma. We hebben de uitingen voorgelegd aan een vijftal gemeenten en die waren het met ons eens. Als het nu een zaak voor Sire of Greenpeace was... Maar waar gaat het eigenlijk over? Kunststof kozijnen? Wij worden erdoor geschaad want op ieder bord is onze naam te zien. We hebben de zaak verloren, maar we blijven achter ons standpunt staan.”

related partner content for mobile comes here

Mariska Woertman, communicatiemanager van pr-bureau VanRossum, dat onlangs fuseerde met Total Design, is blij met de rechterlijke uitspraak. Dat shockerende reclame alleen gerechtvaardigd is voor morele issues, weerspreekt ze. “We vinden het achterhaald dat alleen goede doelen zulke reclame kunnen maken. In die zin kun je ons navolgers van de Bennetonschool noemen. Aandacht trekken is weliswaar het hoofddoel, maar niet het einddoel. Via onze site willen we een publieksdiscussie op gang brengen. VGK hanteert een keurmerk voor consumenten, dat staat voor verantwoord ondernemen. Daarom vinden we deze campagne gerechtvaardigd.” Over twee weken, wanneer de uitingen weer uit de billboards zullen worden gehaald, volgt de motivatie van de gerechtelijke uitspraak.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in