Overslaan en naar de inhoud gaan

(Rondvraag) Wat vinden jullie van de nieuwe ‘Meer doen’ campagne van Albert Heijn?

Albert Heijn gaat vanaf vandaag permanent communiceren over zijn duurzame strategie. Dat is nieuw, want de campagnes van de retailer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nieuwe campagne heeft als pay off ‘Meer doen’ gekregen. Verschillende producten zijn voorzien van ogen en een mond, om op een luchtige manier de boodschap over te brengen. Van chocoladereep tot afwasborstel. De stijl is volgens brandmanager Meike van Es-Vriesendorp leuk en laagdrempelig gehouden om de massa aan te kunnen spreken.

related partner content for mobile comes here

Waarbij het woord duurzaam wordt vermeden, aldus Van Es-Vriesendorp: ‘Want dat zegt niet zoveel. We willen wegblijven van algemeenheden en containerbegrippen, en het zo concreet mogelijk overbrengen.’

Op kun je het hele strategieverhaal lezen. De campagne is in eerste instantie te zien in de winkels, op de zijkant van de trucks, en online. Van Es-Vriesendorp: ‘We hebben relevante plekken gezocht waar we de boodschap willen vertellen. Op de zijkant van een fluistertruck, bij verduurzaamde producten in een schap, de achterkant van een kassabon, de afdekdeuren van de koeling. Juist op de plek waar je iets kunt doen of waar wij al iets hebben gedaan.’

Facebook-battle
Een speciale Facebook-actie start vanaf woensdag, op de dag van duurzaamheid. De duurzaam gevangen vis en de verantwoord geproduceerde chocoladereep gaan dan de strijd aan om de weekaanbieding. Mensen kunnen erop stemmen, de winnaar is de week erna in de aanbieding. En dat is ook voor het eerst: Albert Heijn die zijn weekaanbieding van een Facebook-poll af laat hangen.

Structureel communiceren dus, maar dan wel luchtig en concreet. Op relevante plekken waar mensen te maken krijgen met keuze in deze richting. En met Facebook als activatiemiddel. Rondvraag: Wat vinden jullie eigenlijk van deze campagne, en is dit de manier om Nederland aan de verantwoorde (huismerk!)-producten te krijgen?

Reacties worden geplaatst in het eerstvolgende Tijdschrift voor Marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in