(Rondvraag) Wat vinden jullie van de nieuwe ‘Meer doen’ campagne van Albert Heijn?
De nieuwe campagne heeft als pay off ‘Meer doen’ gekregen. Verschillende producten zijn voorzien van ogen en een mond, om op een luchtige manier de boodschap over te brengen. Van chocoladereep tot afwasborstel. De stijl is volgens brandmanager Meike van Es-Vriesendorp leuk en laagdrempelig gehouden om de massa aan te kunnen spreken.
Waarbij het woord duurzaam wordt vermeden, aldus Van Es-Vriesendorp: ‘Want dat zegt niet zoveel. We willen wegblijven van algemeenheden en containerbegrippen, en het zo concreet mogelijk overbrengen.’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaOp Marketingonline.nl kun je het hele strategieverhaal lezen. De campagne is in eerste instantie te zien in de winkels, op de zijkant van de trucks, en online. Van Es-Vriesendorp: ‘We hebben relevante plekken gezocht waar we de boodschap willen vertellen. Op de zijkant van een fluistertruck, bij verduurzaamde producten in een schap, de achterkant van een kassabon, de afdekdeuren van de koeling. Juist op de plek waar je iets kunt doen of waar wij al iets hebben gedaan.’
Facebook-battle
Een speciale Facebook-actie start vanaf woensdag, op de dag van duurzaamheid. De duurzaam gevangen vis en de verantwoord geproduceerde chocoladereep gaan dan de strijd aan om de weekaanbieding. Mensen kunnen erop stemmen, de winnaar is de week erna in de aanbieding. En dat is ook voor het eerst: Albert Heijn die zijn weekaanbieding van een Facebook-poll af laat hangen.
Structureel communiceren dus, maar dan wel luchtig en concreet. Op relevante plekken waar mensen te maken krijgen met keuze in deze richting. En met Facebook als activatiemiddel. Rondvraag: Wat vinden jullie eigenlijk van deze campagne, en is dit de manier om Nederland aan de verantwoorde (huismerk!)-producten te krijgen?
Reacties worden geplaatst in het eerstvolgende Tijdschrift voor Marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid