Overslaan en naar de inhoud gaan

QR facts

QR Codes kennen momenteel een explosief gebruik. Een QR code is snel aangemaakt en makkelijk toepasbaar, dit wil echter nog niet zeggen dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

QR Codes kennen momenteel een explosief gebruik. Een QR code is snel aangemaakt en makkelijk toepasbaar, dit wil echter nog niet zeggen dat het altijd goed wordt ingezet. In heel veel gevallen kom je namelijk na het scannen uit op een reguliere en op de mobiel moeilijk (tot zelfs niet) leesbare website uit.

related partner content for mobile comes here

QR
Een QR-code is een tweedimensionale streepjescode die in 1994 is ontwikkeld door Denso-Wave, een dochteronderneming van het Japanse bedrijf Denso.

De letters QR zijn een afkorting van Quick Response ("snelle reactie"). De code werd ontwikkeld om snel decodeerbaar te zijn. QR-codes waren oorspronkelijk bedoeld voor het identificeren van auto-onderdelen, maar worden in Japan inmiddels algemeen gebruikt in tijdschriften, op bushaltes en op visitekaartjes. In Nederland is de code terug te vinden op de e-tickets van de NS, maar ook steeds vaker op posters.

De cijfers
Jumpscan heeft een aantal feiten en cijfers over het gebruik van hun QR codes op een rij gezet. Allereerst interessant om te zien dat 52% van de respondenten van QR Codes heeft gehoord of ze heeft gezien. Een redelijk grote bekendheid voor een nieuwe techniek. 28% geeft aan weleens een QR code te hebben gescand. Meer dan de helft heeft dat het afgelopen jaar ten minste één keer gedaan en 40% zelfs vijf keer of meer.

De meeste QR codes worden met 68% grotendeels via iPhones gebruikt. Tweede is Android met 26%. Blackberry heeft met 4 procent een beperkt gebruik.

(bronvermelding: Jumpscan & Wikipedia)

- Posted by Richard Otto using BlogPress from his iPhone

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in