Overleven op internet
Hij ontwikkelde een vijf-puntsschema dat als leidraad kan dienen bij het navigeren.
Verblind door de gouden bergen die de virtuele wereld beloofde zijn al heel wat bedrijven gestruikeld op het net. Om een debâcle te voorkomen opteert Weßner voor een multichannelstrategie bij de introductie van een merk op internet. Regel nummer 1 daarbij is: verdeel de markt in verschillende communities met elk een homogeen (koop)gedrags-, lifestyle-en online-profiel.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaRegel 2: Bekijk de online affiniteit van deze gemeenschappen en concen-treer je met verschillende marketingconcepten op enkele ervan die een gemeenschappelijke lifestyle hebben. Ga hierbij uit van het principe: scherpte in plaats van breedte.
Regel 3: Zorg ervoor dat alle betrokkenen de multichannelstrategie onderschrijven en toepassen. Een stapsgewijze invoering, werkt het beste: ontwikkel opeenvolgende concepten voor de gekozen communities en doe dit bij voorkeur teamsgewijs.
Regel 4: Test regelmatig de bruikbaarheid van de website, aan de hand van vragen als: Welke interactiemogelijkheden met de gebruiker zijn er? en: In welke aanbiedingen zijn de gebruikers het meest geïnteresseerd?
Regel 5: Benut de mogelijkheden tot het verzamelen van klantinformatie die internet biedt. Marktonderzoek met behulp van een datawarehouse kan hierbij een nuttige functie vervullen doordat het een intelligente analyse kan maken van de gegevens die voorhanden zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid