Overslaan en naar de inhoud gaan

Overleven op internet

Wie met zijn merk succes wil hebben op internet, moet laveren tussen euforie en ontnuchtering, meent Konrad Weßner van The Navigation…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij ontwikkelde een vijf-puntsschema dat als leidraad kan dienen bij het navigeren.

related partner content for mobile comes here

Verblind door de gouden bergen die de virtuele wereld beloofde zijn al heel wat bedrijven gestruikeld op het net. Om een debâcle te voorkomen opteert Weßner voor een multichannelstrategie bij de introductie van een merk op internet. Regel nummer 1 daarbij is: verdeel de markt in verschillende communities met elk een homogeen (koop)gedrags-, lifestyle-en online-profiel.

Regel 2: Bekijk de online affiniteit van deze gemeenschappen en concen-treer je met verschillende marketingconcepten op enkele ervan die een gemeenschappelijke lifestyle hebben. Ga hierbij uit van het principe: scherpte in plaats van breedte.

Regel 3: Zorg ervoor dat alle betrokkenen de multichannelstrategie onderschrijven en toepassen. Een stapsgewijze invoering, werkt het beste: ontwikkel opeenvolgende concepten voor de gekozen communities en doe dit bij voorkeur teamsgewijs.

Regel 4: Test regelmatig de bruikbaarheid van de website, aan de hand van vragen als: Welke interactiemogelijkheden met de gebruiker zijn er? en: In welke aanbiedingen zijn de gebruikers het meest geïnteresseerd?

Regel 5: Benut de mogelijkheden tot het verzamelen van klantinformatie die internet biedt. Marktonderzoek met behulp van een datawarehouse kan hierbij een nuttige functie vervullen doordat het een intelligente analyse kan maken van de gegevens die voorhanden zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in