Ouders & Coo wil geen gesponsorde lessen


Remedica biedt in samenwerking met de scholen extra lesmateriaal aan op het gebied van puberteit, gezonde voeding en maandhygiëne en zegt dat er geen reclame wordt gemaakt.
Een woordvoerster licht toe dergelijke lessen sinds vijf jaar aan te bieden. Bedrijven als Yakult en Unilever ondersteunen de lessen. ‘Het gaat om gastlessen die vaak een verdieping van het lespakket zijn. In de lessen wordt geen reclame gemaakt voor producten. Die ondersteunen slechts de les.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSWerner Van Katwijk, directeur van Ouders & Coo vindt dat scholen geen ‘vrijplaats’ mogen zijn voor allerlei reclameactiviteiten en vraagt de Tweede Kamer, de minister van Onderwijs en de onderwijsinspectie hier kritisch naar te kijken. Hij vindt het niet goed dat er geen productvergelijking plaatsvindt tijdens de gesponsorde lessen en dat het onderwijs vrij van reclame moet zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid