Overslaan en naar de inhoud gaan

Ouders & Coo wil geen gesponsorde lessen

Ouders & Coo, een vereniging voor ouders van schoolgaande kinderen, zet vraagtekens bij de activiteiten van het Eindhovens bedrijf…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Remedica biedt in samenwerking met de scholen extra lesmateriaal aan op het gebied van puberteit, gezonde voeding en maandhygiëne en zegt dat er geen reclame wordt gemaakt.

related partner content for mobile comes here

Een woordvoerster licht toe dergelijke lessen sinds vijf jaar aan te bieden. Bedrijven als Yakult en Unilever ondersteunen de lessen. ‘Het gaat om gastlessen die vaak een verdieping van het lespakket zijn. In de lessen wordt geen reclame gemaakt voor producten. Die ondersteunen slechts de les.’

Werner Van Katwijk, directeur van Ouders & Coo vindt dat scholen geen ‘vrijplaats’ mogen zijn voor allerlei reclameactiviteiten en vraagt de Tweede Kamer, de minister van Onderwijs en de onderwijsinspectie hier kritisch naar te kijken. Hij vindt het niet goed dat er geen productvergelijking plaatsvindt tijdens de gesponsorde lessen en dat het onderwijs vrij van reclame moet zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in