Overslaan en naar de inhoud gaan

Oog om oog, haar om haar

De vrouwen zijn het zat. Ze zullen hun oksel- en beenharen niet scheren zolang de mannen dat ook niet doen. Hun baarden en snorren, that…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een erg grappige virale campagne van Gilette - gespot op - die
geheel tegen de Ubersexual-stroming ingaat.

related partner content for mobile comes here

Op (National Organization of Social Crusaders Repulsed by Unshaven Faces) zijn onder andere twee filmpjes te zien. In het eerste filmpje belandt een jongen in een nachtmerrie waar vrouwen zich nog langer weigeren te scheren onder oksels en op benen, zolang de mannen hun stoppels (scruf) laten staan.

Het tweede filmpje laat een nieuwsitem zien waarin de okselbehaarde vrouwen in grote getale demonstreren.
No scruf! No scruf!

De campagne is een groot succes, Alexa.com meldt dat er al ongeveer 60 miljoen bezoekers zijn geweest, maar twijfelt aan dit getal.

Echt 'viral-like' is dat in het eerste filmpje, als de jongen zich uiteindelijk scheert, alleen te zien is dat hij scheerschuim op zijn gezicht smeert - merk en methode blijven uit beeld.

Er was eerst over de productnaam achter de campagne, Gilette of Braun. Procter & Gamble wil ook nog niet te veel loslaten.

De campagne heeft waarschijnlijk als doel marktaandeel van de succesvolle af te snoepen.

Nee, van mijn kant geen opmerking over de vrouwonvriendelijkheid in deze campagne. Daar blijf ik nu eens verre van.

Maar toch wil ik een zwak element van deze virale marketingcampagne noemen: mannen met stoppelbaarden zijn (nog steeds) juist onweerstaanbaar sexy?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in