Oog om oog, haar om haar
Een erg grappige virale campagne van Gilette - gespot op Creative Facts - die
geheel tegen de Ubersexual-stroming ingaat.
Op NoScruf.org (National Organization of Social Crusaders Repulsed by Unshaven Faces) zijn onder andere twee filmpjes te zien. In het eerste filmpje belandt een jongen in een nachtmerrie waar vrouwen zich nog langer weigeren te scheren onder oksels en op benen, zolang de mannen hun stoppels (scruf) laten staan.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Het tweede filmpje laat een nieuwsitem zien waarin de okselbehaarde vrouwen in grote getale demonstreren.
No scruf! No scruf!
De campagne is een groot succes, Alexa.com meldt dat er al ongeveer 60 miljoen bezoekers zijn geweest, maar AdFreak twijfelt aan dit getal.
Echt 'viral-like' is dat in het eerste filmpje, als de jongen zich uiteindelijk scheert, alleen te zien is dat hij scheerschuim op zijn gezicht smeert - merk en methode blijven uit beeld.
Er was eerst onduidelijkheid over de productnaam achter de campagne, Gilette of Braun. Procter & Gamble wil ook nog niet te veel loslaten.
De campagne heeft waarschijnlijk als doel marktaandeel van de succesvolle Philips Norelco Bodygroom af te snoepen.
Nee, van mijn kant geen opmerking over de vrouwonvriendelijkheid in deze campagne. Daar blijf ik nu eens verre van.
Maar toch wil ik een zwak element van deze virale marketingcampagne noemen: mannen met stoppelbaarden zijn (nog steeds) juist onweerstaanbaar sexy?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid