Overslaan en naar de inhoud gaan

Nurburgring naar Hof om reclamewet

De Nurburgring in Duitsland legt zich niet neer bij de ban van tabaksreclame in 2005.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Duitse racecircuit stapt naar het Europees Hof van Justitie om het verbod vanaf augustus 2005 aan te vechten. ‘Sponsoring van races in de Formule 1 is geen zaak van de Europese Unie', aldus directeur Walter Kafitz van het circuit. De Nurburgring huisvest op 29 juni de Europese Grand Prix in de Formule 1. De laatste jaren investeerde het circuit ongeveer 50 miljoen euro om te voldoen aan de moderne eisen in de racewereld. Het contract met de formule 1 eindigt volgend jaar.

related partner content for mobile comes here

In de ogen van Kafitz loopt Europa het risico de meest aansprekende discipline uit de autosport volledig kwijt te raken door de anti-tabakswet. De races gaan naar landen waar tabaksreclame wel is toegestaan en die komen dan wel gewoon op de Europese tv (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in