Nepblog voor Sony PlayStation


Of de rampen met de PlayStation 3 qua ontwikkeling, marktintroductie en nu ook tegenvallende verkoopcijfers al niet groot genoeg zijn, blijkt nu ook een weblog over de PlayStation 3 stiekem door een marketingbedrijf in elkaar geflanst te zijn.
Het ging om All I Want For Xmas Is A PSP, ofwel alliwantforxmasisapsp.com. als u klikte zag u een spierwitte pagina. Dat is van de schrik. Hij had ook schaamrood kunnen zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet domein was notabene geregistreerd door marketingbedrijf Zipatoni, dat ook de uitvoering voor zijn rekening nam. Twee jongeren vertelden hoe graag ze wel niet een Sony PlayStation zouden willen hebben voor de kerst.
Dit was het zoveelste tragische geval van 'fake blogging' of 'flogging' , met als bekendste in de rij die van Wal-Mart die pr-goeroe Edelman zijn leven lang blijven achtervolgen.
Jaffe Juice hierover: "It boggles my mind how many mainstream marketers/agencies look at new marketing from the same one-dimensional, traditional, advertising based- and biased lens. When you think about it, it's no wonder that the inevitable outcome every time is fakeness instead of authenticity."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid